DSpace Repository

Öğretmenlerine Göre Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersinin Din Öğretimi Modelleri Çerçevesinde Konumlandırılması

Show simple item record

dc.contributor.author Aşlamacı, İbrahim
dc.date.accessioned 2021-08-19T07:09:47Z
dc.date.available 2021-08-19T07:09:47Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation AŞLAMACI İ (2018). Öğretmenlerine Göre Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersinin Din Öğretimi Modelleri Çerçevesinde Konumlandırılması. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 18(2), 718 - 744. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/42213
dc.description.abstract Öz:Bu araştırmada Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi (DKAB) öğretmenlerinin DKAB derslerini din öğretimi modelleri çerçevesinde nasıl konumlandırdıklarının tespit edilmesi ve bazı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma betimsel tarama ve karşılaştırmalı ilişkisel tarama modellerinde tasarlanmıştır. Araştırmanın örneklemini, Malatya ili merkez ilçelerinde 2017-2018 öğretim yılında görev yapan 187 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen 16 maddelik “Öğretmen DKAB Algı Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin büyük çoğunluğunun DKAB derslerini dini öğrenme yaklaşımına uygun bir ders olarak konumlandırdıkları tespit edilmiştir. en_US
dc.description.abstract Abstract:In this study it is aimed to examine how religious course teachers position religious culture and ethics knowledge course in the context of religious education models. The study was designed by descriptive survey and comparative associative models. The sample of the study composed of 187 religious teachers working in the 2017-2018 school year, in the central districts of Malatya, Turkey. The data were collected using “Teacher Religious Culture and Ethics Knowledge Course Perception Scale” originally developed by the researcher. As a result of the research, it was determined that the majority of the teachers appropriately position the religious culture and ethics knowledge course to the learning religion approach. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Öğretmenlerine Göre Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersinin Din Öğretimi Modelleri Çerçevesinde Konumlandırılması en_US
dc.title.alternative Position of Religious Culture and Ethics Knowledge Course within the Framework of Religious Education Models According to Religious Course Teachers en_US
dc.type article en_US
dc.relation.journal Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record