DSpace@İnönü

Lise öğrencilerinde kompleks motor hareketleri eğitiminin bazı motorik becerilere etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kaya, Mehmet Ali
dc.date.accessioned 2021-10-26T06:12:32Z
dc.date.available 2021-10-26T06:12:32Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Kaya, M. A. (2021). Lise öğrencilerinde kompleks motor hareketleri eğitiminin bazı motorik becerilere etkisi. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/42420
dc.description İnönü Üniversitesi / Sağlık Bilimleri Enstitüsü / Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract Amaç: Bu araştırmanın amacı 12 haftalık kompleks motor hareketleri eğitiminin lise öğrencilerinde bazı motorik beceriler üzerinde etkilerini incelemektir. Materyal ve Metot: Araştırmaya Şırnak ili İdil ilçesinde 13-17 yaşları arasında okul dışı basketbol egzersizlerine katılan 60 gönüllü lise öğrencisi dâhil edildi. Öğrenciler rastgele egzersiz (n=30) ve kontrol (n=30) gruplarına ayrıldı. Kontrol grubu basketbol antrenmanları yaparken LK grubuna basketbol antrenmanlarına ek olarak 12 hafta boyunca haftada 3 gün 60'ar dakika kompleks motor hareketleri (KMH) yaptırıldı. Araştırmanın başlangıcında ve bitiminde katılımcıların el-ayak reaksiyon zamanları, dinamik dengeleri, esneklikleri ve çeviklikleri ölçüldü. Verilerin analizinde SPSS 25.0 paket programı kullanıldı. Anlamlılık düzeyi p<.05 olarak kabul edildi. Bulgular: 12 haftalık KMH eğitiminin LK ve kontrol grubunda çeviklik becerisinin geliştiği görüldü (p<.05). LK grubundaki erkek katılımcıların sağ ve sol ayak ile sağ ve çift el reaksiyon zamanlarının, kontrol grubunda ise sadece çift el reaksiyon zamanlarının daha fazla geliştiği tespit edildi (p<.05). LK grubundaki kadınların öntest-sontest ölçümlerinde sağ ayak anterior ve posterolateral denge ortalamalarının kontrol grubundan istatiksel olarak daha iyi olduğu (p<.05), ancak öntest-sontest sol ayak anterior ve posterolateral ortalamalarında her iki grupta da istatiksel olarak anlamlı farklar olduğu tespit edildi (p<.05). Benzer şekilde LK grubundaki erkek katılımcıların sol ve sağ ayak posteromedial ile sağ ayak posterolateral ortalamalarının kontrol grubundan istatiksel olarak daha iyi olduğu bulundu (p<.05). Sonuç: Lise öğrencilerinde 12 haftalık KMH eğitiminin çeviklik, reaksiyon ve denge parametrelerini geliştirdiği sonucuna ulaşıldı (p>.05). Anahtar Kelimeler: Life kinetik, kompleks motor hareketler, motor beceriler, lise. en_US
dc.description.abstract Aim: The aim of this study is to examine the effects of 12 weeks complex motor movements training on some motor skills in high school students. Material and Method: 60 volunteer high school students aged 13-17 who participated in out-of-school basketball exercises in İdil district of Şırnak province were included in the study. Students were randomly divided into exercise (n=30) and control (n=30) groups. While the control group was doing basketball training, the LK group was given complex motor movements (CMM) for 60 minutes, 3 days a week for 12 weeks, in addition to basketball training. At the beginning and end of the study, the hand-foot reaction times, dynamic balance, flexibility and agility of the participants were measured. SPSS 25.0 package program was used in the analysis of the data. Significance level was accepted as p<.05. Results: It was observed that agility skills improved at the end of 12 weeks CMM tarining in the LK and control groups (p<.05). It was determined that the right and left foot and right and double hand reaction times of the male participants in the LK group, and only the double hand reaction times in the control group were improved (p<.05). It was determined that the pretest-posttest right foot anterior and posterolateral balance means of the women in the LK group were statistically better than the control group (p<.05), but there were statistically significant differences in the pretest-posttest left foot anterior and posterolateral means in both groups (p<.05). Similarly, the left and right posteromedial and right posterolateral mean scores of the male participants in the LK group were found to be statistically better than the control group (p<.05). Conclusion: It was concluded that 12-weeks CMM training improved agility, reaction and balance parameters in high school students (p<.05). Key Words: : Life kinetik, komplex motor movements, motor skills, high-school. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher İnönü Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Spor en_US
dc.subject Sports en_US
dc.title Lise öğrencilerinde kompleks motor hareketleri eğitiminin bazı motorik becerilere etkisi en_US
dc.title.alternative The effect of complex motor movements training on some motoric skills in hi̇ghschool students en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US
dc.identifier.endpage 78 en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster