DSpace@İnönü

Milli Eğitim Bakanlığı'nda görev yapan öğretmenlerin zihinsel engelli bireylerde sporun etkilerine yönelik farkındalık düzeylerinin incelenmesi: Adıyaman/Çelikhan örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Keleş, Selim
dc.date.accessioned 2021-10-26T10:17:31Z
dc.date.available 2021-10-26T10:17:31Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Keleş, S. (2021). Milli Eğitim Bakanlığı'nda görev yapan öğretmenlerin zihinsel engelli bireylerde sporun etkilerine yönelik farkındalık düzeylerinin incelenmesi: Adıyaman/Çelikhan örneği. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/42426
dc.description İnönü Üniversitesi / Sağlık Bilimleri Enstitüsü / Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract Amaç: Çalışmanın amacı öğretmenlerin zihinsel engelli bireylerde sporun etkilerine yönelik farkındalık düzeylerinin bazı parametrelere göre incelenmesidir. Materyal ve Metot: Çalışmaya Adıyaman ilinin Çelikhan ilçesinden ortalama yaş aralığı 41-50 yaş olan 214 öğretmen katıldı. Öğretmenlerin yaş, cinsiyet, branş, görev yaptığı okul türü, görev yılı, ailede zihinsel engelli birey bulunma durumu, geçmişte zihinsel engelli birey ile çalışmış olma durumu ve düzenli spor yapma durumlarına yönelik bilgileri kaydedildi. Çalışmaya 38 fen bilimleri alanı öğretmeni, 127 sosyal bilimler alanı öğretmeni ve 49 özel yetenek alanı öğretmeni katılım sağladı. Katılımcılara Zihinsel Engelli Bireylerde Sporun Etkilerine Yönelik Farkındalık Ölçeği uygulandı. Bulgular: Çalışmada öğretmenlerin yaş, cinsiyet, görev yaptıkları okul türü ve görev yılı sürelerine yönelik farkındalık düzeylerinde anlamlı fark tespit edilmemiştir (p>0.05). Ancak öğretmenlerin branş, düzenli spor yapıp yapmama durumu ve daha önce zihinsel engelli bireyler ile çalışma durumlarına göre farkındalık düzeylerinde anlamlı farklılık bulunmuştur (p<0.05). Sonuç: Çalışmada özel yetenek grubunda yer alan, düzenli sportif aktiviteye katılan ve daha önce zihinsel engelli bireylerle çalışmış olan öğretmenlerin farkındalık düzeylerinin diğer gruplara göre daha iyi bir seviyede olduğu gözlemlendi. Bu bağlamda diğer branş öğretmenlerinin de farkındalık düzeylerini arttırmak için "Zihinsel Engelli Bireylerde Spor" ile ilgili hizmet içi eğitim seminerleri verilebilir. Anahtar Kelimeler: Farkındalık, Öğretmen, Spor, Zihinsel Engelli en_US
dc.description.abstract Aim: İn this study, examined the awareness levels of teachers for the effects of sports in individuals with intellectual disabilities according to some parameters. Material and Method: 214 teachers with an average age range of 41-50 from Çelikhan district of Adıyaman participated in the study. Information about the teachers age, gender, branch, type of school where he worked, the year of duty, the presence of a mentally disabled person in the family, the status of having worked with a mentally disabled individual in the past and regular sports were recorded. 38 science teachers, 127 social science teachers and 49 special talent teachers participated in the study. Awareness Scale for the Effects of Sports on Mentally Handicapped Individuals was applied to the participants. Results: In the study, no significant difference was found in the awareness levels of teachers according to age, gender, school type and year of duty (p>0.05). However, there was a significant difference in the level of awareness of teachers according to their branches, whether they do regular sports or not, and their work status with individuals with mental disabilities (p<0.05). Conclusion: According to the results of the study, it was determined that the awareness levels of the teachers who were in the special talent group, participated in regular sports activities and worked with individuals with mental disabilities were better than the other groups. In this context, in-service training seminars on "Sports in Mentally Disabled Individuals" can be given to increase the awareness levels of other branch teachers. Key Words: Awareness, Teacher, Sport, Mentally Disabled en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher İnönü Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Spor en_US
dc.subject Sports en_US
dc.title Milli Eğitim Bakanlığı'nda görev yapan öğretmenlerin zihinsel engelli bireylerde sporun etkilerine yönelik farkındalık düzeylerinin incelenmesi: Adıyaman/Çelikhan örneği en_US
dc.title.alternative Examination of awareness levels of instructors working in the Ministry Of National education related to the effects of sports on mentally disabled individuals: Adiyaman/Çelikhan example en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US
dc.identifier.endpage 45 en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster