DSpace@İnönü

Türkçe öğretmeni adaylarının okuma alışkanlığına yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre değerlendirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özbay, Murat
dc.contributor.author Bağcı, Hasan
dc.contributor.author Uyar, Yusuf
dc.date.accessioned 2016-08-31T12:57:29Z
dc.date.available 2016-08-31T12:57:29Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.citation Özbay, M. Bağcı, H. Uyar, Y. (2008). Türkçe öğretmeni adaylarının okuma alışkanlığına yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre değerlendirilmesi.İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: 9 Sayı: 15 Bahar 2008 s:117–136 ss. tr_TR
dc.identifier.uri file:///C:/Users/pcl/Downloads/5000004235-5000005909-1-PB.pdf
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4289
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: 9 Sayı:15 Bahar 2008 tr_TR
dc.description.abstract Türkçe öğretmenlerinin okuma alışkanlığına yönelik tutumları öğrencilerin okuma alışkanlığı kazanmasında önemli bir etkiye sahiptir. Bu nedenle özellikle Türkçe öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının tutumlarının hangi değişkenlerden etkilendiği incelenmelidir. Bu çalışmanın amacı Türkçe öğretmeni adaylarının okuma alışkanlığına yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediklerini tespit etmektir. Araştırmanın örneklemini Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği Ana Bilim Dalı 1, 2, 3 ve 4. sınıflarında öğrenim gören 320 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak likert tipi tutum ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde Bağımsız Gruplarda T Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi ve Scheffe testi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre Türkçe öğretmeni adaylarının okuma alışkanlığına yönelik tutumlarında cinsiyet, okuma sıklığı ve süreli yayın takip edip etmeme değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Eğitimin her kademesinde okuma alışkanlığına yönelik tutumları olumlu yönde etkileyecek faaliyetlere yer verilmelidir. Sınıf ve okul kitaplıkları ile kütüphaneler okuma alışkanlığına yönelik olumlu tutumları destekleyecek şekilde düzenlenmelidir. tr_TR
dc.description.abstract Turkish teachers’ attitudes towards reading habit have an important influence on their students in acquiring reading habit. Thus, the variables affecting the in-service and preservice Turkish teachers’ attitudes towards reading must be investigated. The purpose of this study is to determine if pre-service Turkish teachers’ attitudes towards reading habit show difference depending on various variables. The data were gathered from, 1st, 2nd, 3rd, and 4th graders studying at the Department of Turkish Education in Gazi Education Faculty at Gazi University. Likert type attitude scale was used for gathering data in this research. Independent-Samples T-test, Scheffe Test, One Way ANOVA are used for analyzing the data. The findings of the research assert that pre-service Turkish teachers’ attitudes towards reading habit are influenced by gender, reading frequency, and whether they read periodicals. In this study it is proposed that students at all grades of education must be given activities which have positive influence on attitudes towards reading habits. And, also, the school libraries and public libraries must be arranged to support positive attitudes through reading habits. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Türkçe eğitimi tr_TR
dc.subject Okuma alışkanlığı tr_TR
dc.subject Tutum tr_TR
dc.subject Türkçe öğretmen adaylar tr_TR
dc.subject Turkish education tr_TR
dc.subject Reading habits tr_TR
dc.subject Attitudes tr_TR
dc.subject Prospective Turkish Teachers tr_TR
dc.title Türkçe öğretmeni adaylarının okuma alışkanlığına yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre değerlendirilmesi tr_TR
dc.title.alternative Evaluatıon of the preservıce turkısh teachers’ attıtudes towards readıng habıt accordıng to some varıables tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.authorID TR7560 tr_TR
dc.contributor.authorID TR55187 tr_TR
dc.contributor.authorID TR48318 tr_TR
dc.identifier.volume 9 tr_TR
dc.identifier.issue 15 tr_TR
dc.identifier.startpage 117 tr_TR
dc.identifier.endpage 136 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster