DSpace@İnönü

Öğretmenler kurulu toplantılarının etkililiğine ilişkin öğretmen görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Demirtaş, Hasan
dc.contributor.author Üstüner, Mehmet
dc.contributor.author Özer, Niyazi
dc.contributor.author Cömert, Melike
dc.date.accessioned 2016-08-31T13:08:31Z
dc.date.available 2016-08-31T13:08:31Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.citation Demirtaş, H., Üstüner, M., Özer, N., Cömert, M. (2008). Öğretmenler kurulu toplantılarının etkililiğine ilişkin öğretmen görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: 9 Sayı: 15. 55–74 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4290
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: 9 Sayı:15 Bahar 2008. 55–74 ss. tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırmada, liselerdeki “Öğretmenler Kurulu” toplantılarının etkililiğinin öğretmenlerin görüşlerine dayalı olarak belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla ortaöğretim kurumlarında çalışmakta olan 105’i kadın, 171’i erkek olmak üzere toplam 276 öğretmene, araştırmacılar tarafından geliştirilen “Öğretmenler Kurulu Değerlendirme Ölçeği” uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda araştırma kapsamına alınan öğretmenlerin, kurul toplantılarını genel olarak orta düzeyde etkili olarak değerlendirdikleri belirlenmiştir. Öğretmenler kurulu toplantılarının etkililiğine ilişkin öğretmen görüşleri cinsiyet, branş, kıdem, görev yapılan okulun türü ve çalışılan okuldaki toplam hizmet süresi değişkenleri açısından farklılaşmazken, okuldaki öğretmen sayısı değişkeni açısından farklılaşmaktadır. Öğretmenler, okuldaki öğretmen sayısı arttıkça kurul toplantılarının etkililiğinin azaldığını ifade etmektedirler. This study intends to determine the efficacy of teachers’ committee meetings, based on the views of high school teachers. To realize this aim, “Teachers Committee Meeting Evaluation Scale”, developed by the researchers, was given to a total of 276 high school teachers, (F=105, M=171). According to the results, it was found that the teachers evaluated these meetings moderately effective. It was also found that teachers’ views did not differ significantly in terms of gender, teaching field, service duration, school type, and work year in current school. However, they were significantly different in terms of teacher population in the school. In another words, as teacher population in a school increases, the efficacy of the meetings tend to decrease. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject öğretmenler kurulu tr_TR
dc.subject etkili toplantı tr_TR
dc.subject ortaöğretim öğretmenleri tr_TR
dc.subject Teachers committee meetings tr_TR
dc.subject effective meeting tr_TR
dc.subject high school teachers tr_TR
dc.title Öğretmenler kurulu toplantılarının etkililiğine ilişkin öğretmen görüşleri tr_TR
dc.title.alternative Effıcacy of the teachers commıttee meetıngs based on teachers’ vıews tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Programı, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı tr_TR
dc.contributor.authorID TR25878 tr_TR
dc.contributor.authorID TR112488 tr_TR
dc.contributor.authorID TR44806 tr_TR
dc.contributor.authorID TR120571 tr_TR
dc.identifier.volume 9 tr_TR
dc.identifier.issue 15 tr_TR
dc.identifier.startpage 55 tr_TR
dc.identifier.endpage 74 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster