dc.contributor.author |
Demirtaş, Hasan |
|
dc.contributor.author |
Üstüner, Mehmet |
|
dc.contributor.author |
Özer, Niyazi |
|
dc.contributor.author |
Cömert, Melike |
|
dc.date.accessioned |
2016-08-31T13:08:31Z |
|
dc.date.available |
2016-08-31T13:08:31Z |
|
dc.date.issued |
2008 |
|
dc.identifier.citation |
Demirtaş, H., Üstüner, M., Özer, N., Cömert, M. (2008). Öğretmenler kurulu toplantılarının etkililiğine ilişkin öğretmen görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: 9 Sayı: 15. 55–74 ss. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11616/4290 |
|
dc.description |
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: 9 Sayı:15 Bahar 2008. 55–74 ss. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Bu araştırmada, liselerdeki “Öğretmenler Kurulu” toplantılarının etkililiğinin
öğretmenlerin görüşlerine dayalı olarak belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla ortaöğretim
kurumlarında çalışmakta olan 105’i kadın, 171’i erkek olmak üzere toplam 276
öğretmene, araştırmacılar tarafından geliştirilen “Öğretmenler Kurulu Değerlendirme
Ölçeği” uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda araştırma kapsamına alınan
öğretmenlerin, kurul toplantılarını genel olarak orta düzeyde etkili olarak
değerlendirdikleri belirlenmiştir. Öğretmenler kurulu toplantılarının etkililiğine ilişkin
öğretmen görüşleri cinsiyet, branş, kıdem, görev yapılan okulun türü ve çalışılan okuldaki
toplam hizmet süresi değişkenleri açısından farklılaşmazken, okuldaki öğretmen sayısı
değişkeni açısından farklılaşmaktadır. Öğretmenler, okuldaki öğretmen sayısı arttıkça
kurul toplantılarının etkililiğinin azaldığını ifade etmektedirler.
This study intends to determine the efficacy of teachers’ committee meetings, based on the
views of high school teachers. To realize this aim, “Teachers Committee Meeting
Evaluation Scale”, developed by the researchers, was given to a total of 276 high school
teachers, (F=105, M=171). According to the results, it was found that the teachers
evaluated these meetings moderately effective. It was also found that teachers’ views did not
differ significantly in terms of gender, teaching field, service duration, school type, and work
year in current school. However, they were significantly different in terms of teacher
population in the school. In another words, as teacher population in a school increases, the
efficacy of the meetings tend to decrease. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
öğretmenler kurulu |
tr_TR |
dc.subject |
etkili toplantı |
tr_TR |
dc.subject |
ortaöğretim öğretmenleri |
tr_TR |
dc.subject |
Teachers committee meetings |
tr_TR |
dc.subject |
effective meeting |
tr_TR |
dc.subject |
high school teachers |
tr_TR |
dc.title |
Öğretmenler kurulu toplantılarının etkililiğine ilişkin öğretmen görüşleri |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Effıcacy of the teachers commıttee meetıngs based on teachers’ vıews |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Programı, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
TR25878 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
TR112488 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
TR44806 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
TR120571 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
9 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
15 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
55 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
74 |
tr_TR |