DSpace@İnönü

Mesleki rehberlik kariyer danışmanlığında kart sıralama tekniği: mesleki değerler ile ilgili bir çalışma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Acar, Tülin
dc.contributor.author Korkut Owen, Fidan
dc.contributor.author Demir, Yalçın
dc.contributor.author Haskan, Özlem
dc.contributor.author Kabalcı, Tuğba
dc.contributor.author Kutsal, Dilşad
dc.contributor.author Pekin, İlker Mustafa
dc.contributor.author Turhan, Esra
dc.date.accessioned 2016-09-02T07:38:02Z
dc.date.available 2016-09-02T07:38:02Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.citation Korkut Owen, F. Acar, T. Yalçın, D. Haskan, Ö. Kabalcı, T. Kutsal, D. Pekin, İ. M. Turhan, E. (2009). Mesleki rehberlik kariyer danışmanlığında kart sıralama tekniği: mesleki değerler ile ilgili bir çalışma. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt 10. Sayı 2. 53-70 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4309
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt 10. Sayı 2. 53-70 ss. tr_TR
dc.description.abstract Bu makalede kariyer danışmanlığına ilişkin, test dışı bir teknik olan kart sıralama tekniği kullanılarak geliştirilen bir ölçme aracı tanıtılmaktadır. Bu araçla, bireylerin mesleki değerlerini fark etmeleri amaçlanmaktadır. Mesleki değerlerin kart sıralama tekniği ile değerlendirilmesi ile ilgili bu çalışma, Hacettepe Üniversitesi’nde 2006-2007 öğretim yılı bahar döneminde verilen Kariyer Danışmanlığı dersi gereği yapılan ortak bir çalışmaya temellidir. Meslek seçiminde önemli olabilecek değerler, araştırma ekibi tarafından kaynaklar taranarak listelenmiş, grup çalışmaları ile tanımlanmıştır. Oluşturulan liste yedi kişilik bir gruba uygulanmış ve değerlerin anlaşılabilirliği konusunda geri bildirimler alındıktan sonra değerler kartlara yazılmıştır. Ardından Mesleki Değer Kartları (MEDEK) adı verilen kartların, öğrenciler tarafından etkili ve kullanışlı bulunup bulunmadığını anlamaya yönelik 6 sorudan oluşan bir form farklı sınıf düzeyindeki toplam 75 lise öğrencisine uygulanmıştır. Sonuçlara göre MEDEK bireyi kendi özellikleriyle ilgili düşündüren, farkındalık kazanmasını sağlayan, meslek seçimini etkileyen diğer özelliklerle ilişkiyi fark ettiren, anlaşılır, eğlenceli ve kolay uygulanan bir yapıya sahip görünmektedir. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of this study was to develop and to pilot a not-test technique for assessing career and work values. This instrument was developed during a Career Counseling course taught by one of the authors of this paper. The first stage of development was the generation of a master list of career and work values, as reflected in the current literature related to theories and vocational research. From this master list 38 career values were selected resulting in the final deck that was used in testing. This deck of cards was given the name Career Values Cards (MEDEK) and administered to a total of 75 high school students. Following administration each of the subjects was asked to complete a MEDEK evaluation form designed to assess reactions to the MEDEK experience. Results of the survey indicated that the MEDEK was an easy-to-use, understandable, and enjoyable technique to increase self-awareness and enhance insight, and a source of important information for students engaged in career counseling and career development by enhancing personal identification of personal career and work values. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Kart sıralama tekniği tr_TR
dc.subject Mesleki değerler tr_TR
dc.subject Mesleki değer kartları tr_TR
dc.subject Cart sort technique tr_TR
dc.subject Career values tr_TR
dc.subject Career values cards tr_TR
dc.title Mesleki rehberlik kariyer danışmanlığında kart sıralama tekniği: mesleki değerler ile ilgili bir çalışma tr_TR
dc.title.alternative Card sort technique in vocational guidance/career counseling: pilot study about career values tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Şereflikoçhisar RAM, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Şereflikoçhisar Cumhuriyet İÖO, Çorum Merkez Fatih Lisesi, Küçükçekmece RAM, Ankara TED Koleji tr_TR
dc.identifier.volume 10 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 53 tr_TR
dc.identifier.endpage 70 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster