DSpace@İnönü

Öğretmen adaylarının ilköğretim okullarına atanma durumunu yordayan değişkenler

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Doğan, Nuri
dc.contributor.author Şahin, Ali Ekber
dc.date.accessioned 2016-09-02T12:05:07Z
dc.date.available 2016-09-02T12:05:07Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.citation Doğan, N. Şahin. A. E. (2009). Öğretmen adaylarının ilköğretim okullarına atanma durumunu yordayan değişkenler. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt 10. Sayı 3. 183-199 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4324
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt 10. Sayı 3. 183-199 ss. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of this study was to examine the variables that predict the appointment status of candidate teachers as a result of the Public Personnel Selection Test (PPST). In this study, an answer was searched for the question “Do certain demographic variables, PPST standard scores, University Student Selection Test scores, students’ achievement results in professional courses, and grade point average (GPA) of students have any effect on the appointment status of teacher candidates?” Since the dependent variable of this study was categorical (appointed, not appointed), logistics regression technique was used. In the regression model, some variables such as divisions of teacher candidates and GPA were found to be important predictors. The classification success level of variables included in the equation was found to be 72%. Based on these findings it is concluded that some of the variables taken into consideration in this study have an important effect on the appointment status of teacher candidates. tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) sonrası atanma durumlarını yordayan değişkenleri saptamaktır. Bu araştırmada, “Bazı demografik değişkenler, atamada kullanılan KPSS standart puanı, Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) puanları, öğrencilerin meslek derslerindeki başarı puanları ve genel akademik ortalamaları öğrencilerin öğretmenliğe atamaları üzerinde etkili midir?” sorusuna yanıt aranmıştır. Araştırmada bağımlı değişken kategorik olduğundan lojistik regresyon tekniğinden yararlanılmıştır. Kurulan regresyon modelinde özellikle ana bilim dalı ve genel ortalama değişkenlerinin önemli yordayıcılar olduğu görülmüştür. Denkleme giren değişkenlerin atanan ve atanamayan öğrencileri doğru sınıflama düzeyi ise % 72 bulunmuştur. Bu bulgulara dayanarak öğrencilerin KPSS sonucunda atanma durumlarına, ele alınan değişkenlerden bir kısmının önemli etkisi olduğu sonucuna varılmıştır. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Kamu personeli seçme sınavı tr_TR
dc.subject Lojistik regresyon tr_TR
dc.subject Yordayıcı değişken tr_TR
dc.subject Public personnel selection test tr_TR
dc.subject Logistics regression tr_TR
dc.subject Predictive variable tr_TR
dc.title Öğretmen adaylarının ilköğretim okullarına atanma durumunu yordayan değişkenler tr_TR
dc.title.alternative The variables predicting the appointment of candidate teachers to primary schools tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR8310 tr_TR
dc.contributor.authorID TR169736 tr_TR
dc.identifier.volume 10 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 183 tr_TR
dc.identifier.endpage 199 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster