DSpace@İnönü

İlköğretim öğrencilerinin hareket ve kuvvet hakkındaki bilgilerinin değerlendirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Nuhoğlu, Hasret
dc.date.accessioned 2016-09-05T06:26:58Z
dc.date.available 2016-09-05T06:26:58Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.citation Nuhoğlu, H. (2008). İlköğretim öğrencilerinin hareket ve kuvvet hakkındaki bilgilerinin değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt: 9, Sayı:16. 123–140 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4333
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (2008). Cilt: 9, Sayı:16. 123–140 ss. tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, hareket ve kuvvet konularının yeni MEB fen ve teknoloji dersi programındaki önemini tespit etmek ve ilköğretim öğrencilerinin hareket ve kuvvet konularına yönelik sahip oldukları kavram yanılgılarını hem literatürden hem de bu araştırmadan elde edilen sonuçlarla karşılaştırarak bir değerlendirme yapmaktır. Araştırma, deneysel olmayan nicel araştırma tasarımına sahiptir. Araştırma yapılış yöntemine göre tarama modelindedir. Çalışmanın örneklemini, Çankırı ili merkezindeki 3 farklı ilköğretim okulunda öğrenim gören toplam 125 ilköğretim öğrencisi oluşturmaktadır. Đlköğretim öğrencilerinin hareket ve kuvvet hakkındaki bilgilerini öğrenmek amacıyla öğrencilere açık uçlu bir soru yöneltilmiştir. Öğrencilerin soruya verdikleri doğru cevapların sayısı sınıf seviyelerine göre farklılık göstermektedir. Bu farklılık programda hareket ve kuvvet konusunun farklı kısımlarının farklı sınıflarda öğretilmesinden kaynaklandığı tahmin edilmektedir. Bu çalışmanın sonuçları, öğrencilerin hareket ve kuvvet arasındaki ilişki, sürtünme kuvveti, yerçekimi ve dengelenmiş kuvvetler gibi bazı konularda kavram yanılgılarına sahip olduğunu göstermektedir. Öğrencilerin sahip oldukları bu kavram yanılgıları literatürden ve bu çalışmanın sonuçlarından yararlanılarak tartışılarak öneriler sunulmuştur. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study is to determine importance of the force and motion course in new MEB curriculum and to learn the opinions of the middle school students about force and motion. This research has a quantitative design which is not experimental. The sample of this research is totally 125 secondary school pupils in Çankırı. Open-ended questions are asked to pupils for learning their ideas about force and motion. The independent variable is class level. The pupils’ views about force and motion were compared considering class level. According to statistical analysis, results show that the pupils’ views about force and motion depend on class level. It is estimated that the origin of these difference might be the curriculum because this subject is learned at different class levels. In this research it is determined that the pupils have some misconceptions about some subjects such as relationship between force and motion, gravitation, friction, and balanced force. The students’ responses are discussed and suggestions are provided. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Misconceptions force and motions tr_TR
dc.subject hareket ve kuvvet tr_TR
dc.subject kavram yanılgısı tr_TR
dc.title İlköğretim öğrencilerinin hareket ve kuvvet hakkındaki bilgilerinin değerlendirilmesi tr_TR
dc.title.alternative Evaluation of the secondary school pupils’ view about force and motion tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Kocaeli Üniversitesi Kandıra MYO tr_TR
dc.contributor.authorID TR52637 tr_TR
dc.identifier.volume 9 tr_TR
dc.identifier.issue 16 tr_TR
dc.identifier.startpage 123 tr_TR
dc.identifier.endpage 140 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster