DSpace@İnönü

Çalgı eğitiminde özdüzenlemeli öğrenme taktikleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özmenteş, Sabahat
dc.date.accessioned 2016-09-05T06:42:14Z
dc.date.available 2016-09-05T06:42:14Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.citation Özmenteş, S. (2008). Çalgı eğitiminde özdüzenlemeli öğrenme taktikleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt: 9, Sayı:16. 157–175 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4335
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt: 9, Sayı:16. 157–175 ss. tr_TR
dc.description.abstract Çalgı eğitiminde çalgıyı çalışma süreci, çalgı becerisinin gelişimi açısından en temel eylemlerden biri olarak görülmektedir. Bu açıdan bakıldığında öğrencinin çalgısını nasıl çalıştığı, kullandığı çalışma taktikleri ve bilinçli çalışma alışkanlıkları onun performansını önemli derecede etkileyen etkenler olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu aşamada öğrencilerin çalgı çalışma sürecinde özdüzenlemeli öğrenme taktiklerini kullanımları bağımsız ve etkili öğrenenler olmaları için üzerinde durulması gereken bir konudur. Bu araştırmada Hacettepe ve Dokuz Eylül Üniversiteleri Devlet Konservatuarı lisans bölümü öğrencileri ile Gazi ve Dokuz Eylül Üniversiteleri Eğitim Fakülteleri müzik öğretmeni adaylarının bireysel çalgılarını çalışma sürecinde kullandıkları özdüzenlemeli öğrenme taktiklerini nitel araştırma yöntemlerinden yarı-yapılandırılmış görüşme tekniği ile ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırma sonuçları ilgili literatür ile ilişkilendirerek açıklanmıştır. tr_TR
dc.description.abstract Instrument practicing process is accepted to be the basic activity to develop skills in instrument education. In this respect such topics as instrument practicing strategies and awareness influence student’s performance. The use of self regulatory learning strategies while practicing the instrument is important for the independent and effective learners. In this study, a semi-structured interview was made with the students attending the Conservatoires at Hacettepe and Dokuz Eylül Universities and Education Departments in Dokuz Eylül and Gazi Universities to explore their self regulatory strategies in instrument practicing process. Findings of the study are discussed related with the literature. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject İnstrument practicing process tr_TR
dc.subject Self-regulatory learning tr_TR
dc.subject İnstrument education tr_TR
dc.subject Çalgı çalışma süreci tr_TR
dc.subject Özdüzenlemeli öğrenme tr_TR
dc.subject Çalgı eğitimi tr_TR
dc.title Çalgı eğitiminde özdüzenlemeli öğrenme taktikleri tr_TR
dc.title.alternative Self-regulated learning strategies in ınstrument education tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR127997 tr_TR
dc.identifier.volume 9 tr_TR
dc.identifier.issue 16 tr_TR
dc.identifier.startpage 157 tr_TR
dc.identifier.endpage 175 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster