DSpace@İnönü

Yükseköğretim öğrencilerinin öğretim elemanlarının ders uygulamaları ve sınıf içi davranışlarına ilişkin görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Aksu, Mualla Bilgin
dc.contributor.author Çivitçi, Asım
dc.contributor.author Duy, Baki
dc.date.accessioned 2016-09-05T06:55:18Z
dc.date.available 2016-09-05T06:55:18Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.citation Aksu, M. B. Çivitçi, A. DUY, B. (2008). Yükseköğretim öğrencilerinin öğretim elemanlarının ders uygulamaları ve sınıf içi davranışlarına ilişkin görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt: 9, Sayı:16. 17–42 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4336
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (2008). Cilt: 9, Sayı:16. 17–42 ss. tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırmada, yükseköğretim öğrencilerinin öğretim elemanlarının ders uygulamaları, sınıf içi davranışları ve tutumları ve ölçme ve değerlendirme uygulamalarına ilişkin görüşleri incelenmiştir. Araştırma grubunu Đnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin 11 lisans programında öğrenim gören 642 öğrenci (K=343, E=299) oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından oluşturulan anket formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde ve kay kare teknikleri kullanılmıştır. Araştırma bulguları, öğrencilerin öğretim elemanlarının davranışları, ders uygulamaları ve ölçme-değerlendirme uygulamalarına ilişkin olarak genellikle olumsuz bir algıya sahip olduklarını göstermektedir. Öğrenci görüşleri sınıf, öğretim türü ve bölümlere göre farklılık göstermiştir. Araştırma sonuçları, alan yazındaki bulgular ışığında tartışılmış ve bazı öneriler sunulmuştur. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of this study is to investigate college students’ perceptions about teaching practices, classroom behaviors and attitudes of the faculty member and measurement and evaluation practices in the faculty. The sample of the study is composed of 642 students (F=343, M=299) attending to one of the eleven undergraduate programs in the School of Education at Inonu University, Malatya, Turkey. In order to gather data about students’ perceptions, a questionnaire was developed by the authors. To analyze the data, frequency, percentile, and Chi Square analyses were employed. Findings of the research indicate that, students’ perceptions about faculty members’ behaviors, their teaching practices, and measurement and evaluation practices in the faculty are negative in general. Therefore students’ views seem to vary according to grade-level, program, and type of teaching program (daytime or evening). Findings of the study were discussed in the light of the related literature and some suggestions were offered. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Higher education tr_TR
dc.subject Student perceptions tr_TR
dc.subject Evaluating teaching tr_TR
dc.subject Evaluating teacher tr_TR
dc.subject Yükseköğretim tr_TR
dc.subject Öğrenci görüşleri tr_TR
dc.subject Öğretimi değerlendirme tr_TR
dc.subject Öğretim elemanını değerlendirme tr_TR
dc.title Yükseköğretim öğrencilerinin öğretim elemanlarının ders uygulamaları ve sınıf içi davranışlarına ilişkin görüşleri tr_TR
dc.title.alternative College students perceptions about teaching practices, classroom behaviors and attitudes of the faculty members tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR58090 tr_TR
dc.identifier.volume 9 tr_TR
dc.identifier.issue 16 tr_TR
dc.identifier.startpage 17 tr_TR
dc.identifier.endpage 42 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster