Öz:Son yıllarda öğretmen eğitiminde en dikkat çeken kavramlardan biri de girişimciliktir. Öğretmen eğitiminde girişimcilik konusunda yürütülen araştırmaların öğretim alanı açısından en fazla fen bilimleri eğitiminde yürütülmüş olması dikkat çekmektedir. Bu anlamda fen bilimleri öğretmen adaylarının girişimci özelliklerini yordaması muhtemel değişkenlerin belirlenmesi önem arz etmektedir. Bu değişkenlerden birinin de çoklu zekâ alanları olduğu varsayılmaktadır. Bu araştırmanın amacı fen bilimleri öğretmen adaylarının çoklu zekâ alanlarının girişimci özellikleri yordama durumunu belirlemektir. Araştırma ilişkisel tarama modeline göre tasarlanmıştır. Veri toplama aracı olarak "Eğitimciler için Çoklu Zekâ Alanları Envanteri" ve "Öğretmen Adaylarına Yönelik Girişimcilik Ölçeği" kullanılmıştır. Verilerin analizinde aşamalı çoklu regresyon analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda görsel zekâ alanının fen bilimleri öğretmen adaylarının girişimci özelliklerini yordama noktasında en fazla katkı sağlayan bağımsız değişken olduğu saptanmış, bunu mantıksal zekâ, bedensel zekâ, içsel zekâ, sözel zekâ ve sosyal zekânın alanları takip etmiştir. Bunun yanında müziksel zekâ ve doğacı zekâ alanlarının girişimci özellikleri yordama noktasında anlamlı bir katkı sağlamadığı belirlenmiştir. Bu sonuçlara bağlı olarak 2017 yılı fen bilimleri dersi öğretim programında vurgulanan yaratıcılık, eleştirel düşünme, yenilikçi düşünme vb. yaşam ve mühendislik becerilerinin girişimci özellikleri yordama durumu incelenebilir.
Abstract:In recent years, one of the most notable concepts in teacher education has been entrepreneurship. Research on entrepreneurship in teacher education is carried out mostly in science education as a teaching field. Therefore, it can be said that the variables affecting the entrepreneurial characteristics of prospective science teachers should be determined. It is assumed that one of these variables is multiple intelligence. The purpose of this research is to determine the predictability of multiple intelligence areas on the entrepreneurial characteristics of prospective science teachers. The research was designed according to the correlational survey model. "Multiple Intelligence Fields for Educators" and "Entrepreneurship Scale for Teacher Candidates" were used as data collection tools. The analysis of the data utilized a stepwise multiple regression analysis. As a result of the research, it was determined that the visual intelligence field is important predictor variable the entrepreneurial characteristics of prospective science teachers, followed by logical intelligence, kinesthetic intelligence, intrapersonal intelligence, verbal intelligence and social intelligence. However, the musical intelligence and naturalistic intelligence fields are not a statistically significant predictor variable on the entrepreneurial characteristics of the prospective science teachers. Empirical research can be conducted to examine the effects of the visual intelligence based instructional processes on entrepreneurial characteristics