DSpace@İnönü

Yapısalcı yaklaşım normlarında üniversite öğrencilerinin problem çözme, otonomi, çoklu zekâ durumlarının değerlendirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Keskin, Gülseren
dc.contributor.author Yıldırım, Gül Özlem
dc.date.accessioned 2016-09-05T07:20:16Z
dc.date.available 2016-09-05T07:20:16Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.citation Keskin, G. Yıldırım, G. Ö. (2008). Yapısalcı yaklaşım normlarında üniversite öğrencilerinin problem çözme, otonomi, çoklu zekâ durumlarının değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt: 9, Sayı:16. 67–88 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4340
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt: 9, Sayı:16. 67–88 ss. tr_TR
dc.description.abstract Öğrenciyi merkeze alan yapısalcı yaklaşım, öğrenmeyi öğrencinin etkin rol aldığı bir süreç olarak görmektedir. Bu araştırmada yapısalcı yaklaşımda dikkate alınması gereken öğrencinin problem çözme becerisi, otonomi kazanabilme yeteneği ve bunların zeka alanlarıyla ilişkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini, Ege Üniversitesi Atatürk Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulunda okuyan 180 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Sosyo-Demografik Veri Formu, Problem Çözme Envanteri, Sosyotropi-Otonomi Ölçeğinin Otonomi Ölçeği ve Çoklu Zeka Envanteri kullanılmıştır. Öğrencilerin otonomi düzeyi ile problem çözme envanterinden aldıkları puanlar arasında olumsuz yönde korelasyon saptanmıştır. En yüksek olumsuz korelasyonun sözel-dilsel zekâ ve öze dönük-içsel zekâ ile problem çözme becerisi arasında olduğu belirlenmiştir. En yüksek olumlu korelasyonun öze dönük-içsel zekâ ile otonomi arasında olduğu belirlenmiştir. Sonuç olarak öğrencilerin en fazla öze dönük-içsel ve sözel dilsel zekâ, en az mantık-matematiksel zeka alanlarında başarılı oldukları saptanmıştır. tr_TR
dc.description.abstract Constructivist approach is taking the students in the centre, sees that learning is a process that students play effective role. In this study, investigation of students’ problem solving skills, ability of gaining autonomy and determination of the association between them and the area of intelligence was aimed. The study population comprised 180 students from Ege University Atatürk Medical Technology Vocational Training School. In the study socio demographic data form, Inventory of Problem Solving, Sociotrophy Scale which is Autonomy Scale’s farther scale and Multiple Intelligence Inventory were used for data collection. Association between students’ autonomy levels and the scores that they have taken from problem solving inventory was studied and a negative correlation between students’ autonomy level and their problem solving capacity was found (p<0.001). The highest positive correlation was found between intrinsic intelligence and autonomy. In conclusion; students had highest scores from intrinsic intelligence and verbal intelligence fields, the least scores was taken from logical-mathematical intelligence fields. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Multiple intelligence tr_TR
dc.subject Constructivism tr_TR
dc.subject Autonomy tr_TR
dc.subject Problem solving tr_TR
dc.subject Çoklu zekâ tr_TR
dc.subject Yapısalcılık tr_TR
dc.subject Otonomi tr_TR
dc.subject Problem çözme tr_TR
dc.title Yapısalcı yaklaşım normlarında üniversite öğrencilerinin problem çözme, otonomi, çoklu zekâ durumlarının değerlendirilmesi tr_TR
dc.title.alternative The evaluation of university students ın terms of problem solving, autonomy, multiple ıntelligences based on constructive approach norms tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Ege Üniversitesi Atatürk Sağlık Hizmetleri MYO tr_TR
dc.contributor.authorID TR178923 tr_TR
dc.contributor.authorID TR178918 tr_TR
dc.identifier.volume 9 tr_TR
dc.identifier.issue 16 tr_TR
dc.identifier.startpage 67 tr_TR
dc.identifier.endpage 88 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster