DSpace@İnönü

Öğretmen adaylarının bilgisayar öz-yeterlik algılarının incelenmesi: Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özder, Hasan
dc.contributor.author Sabancıgil, Pembe
dc.contributor.author Konedralı, Güner
dc.date.accessioned 2016-09-05T11:14:53Z
dc.date.available 2016-09-05T11:14:53Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Özder, H. Konedralı, G. Sabancıgil, P. (2010). Öğretmen adaylarının bilgisayar öz-yeterlik algılarının incelenmesi: Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti örneği. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt. 11, Sayı. 1, 41–59 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4348
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt. 11, Sayı. 1, 41–59 ss. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study was to determine the relationships among the computer self-efficacy beliefs, introduction to computer course scores and academic achievements of teacher candidates enrolled in Atatürk Teacher’s Academy during 2007-08 academic years. 143 teacher candidates participated in the study. Computer self-efficacy beliefs of the teacher candidates in this study were measured by a scale developed by Aşkar and Umay (2001). The academic achievement and introduction to computer course scores of the teacher candidates were gathered from the Registrar’s office at Atatürk Teacher’s Academy. The mean scores of the computer self-efficacy beliefs of the male teacher candidates were higher, their academic achievement and introduction to computer course scores were lower compared to the female teacher candidates. There was not any significant correlation among the teacher candidates’ computer self-efficacy beliefs with academic achievement and introduction to computer course scores. But there was a positive correlation between the teacher candidates’ academic achievement and introduction to computer course scores. tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışmanın temel amacı, 2007-2008 Öğretim Yılı’nda Atatürk Öğretmen Akademisi’nde öğrenim gören öğretmen adaylarının bilgisayar öz-yeterlik algıları, akademik başarıları ve bilgisayara giriş dersi puanları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmaya 143 öğretmen adayı katılmıştır. Öğretmen adaylarının bilgisayar öz-yeterlik algıları Aşkar ve Umay (2001) tarafından geliştirilen ölçek ile ölçülmüştür. Öğretmen adaylarının akademik başarıları ve bilgisayara giriş dersi puanları ise Atatürk Öğretmen Akademisi Öğrenci İşleri’nden elde edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmen adaylarının bilgisayar öz-yeterlik algıları cinsiyete göre erkeklerin lehine anlamlı bir fark gösterirken akademik başarı ve bilgisayara giriş dersi puanları açısından ise kızların lehine anlamlı bir fark göstermiştir. Ayrıca, öğretmen adaylarının bilgisayar özyeterlik algıları ile bilgisayara giriş dersi puanları arasında anlamlı bir korelasyon bulunmamıştır. Bilgisayara giriş dersi puanları ile akademik başarıları arasında ise olumlu yönde anlamlı bir korelasyon bulunmuştur. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Bilgisayar öz-yeterlik tr_TR
dc.subject Öğretmen adayları tr_TR
dc.subject Akademik başarı tr_TR
dc.subject Bilgisayar dersi tr_TR
dc.subject Computer self-efficacy tr_TR
dc.subject Teacher candidate tr_TR
dc.subject Academic achievement tr_TR
dc.subject Computer course tr_TR
dc.title Öğretmen adaylarının bilgisayar öz-yeterlik algılarının incelenmesi: Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti örneği tr_TR
dc.title.alternative Examining computer self-efficacy beliefs of teacher candidates: turkish republic of northern cyprus case tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Atatürk Öğretmen Akademisi Öğretmenlik Meslek Eğitimi Bölümü, Doğu Akdeniz Üniversitesi Uygulamalı Matematik ve Bilgisayar Bilimleri tr_TR
dc.contributor.authorID TR232726 tr_TR
dc.contributor.authorID TR228907 tr_TR
dc.identifier.volume 11 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 41 tr_TR
dc.identifier.endpage 59 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster