DSpace@İnönü

Üniversite öğrencilerinin eğitimsel amaçlarına ulaşmalarını etkileyen etkenlere ilişkin görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Şahin, İdris
dc.contributor.author Zoraloğlu, Yunus Remzi
dc.contributor.author Şahin Fırat, Necla
dc.date.accessioned 2016-09-05T12:27:43Z
dc.date.available 2016-09-05T12:27:43Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Şahin, İ. Zoraloğlu, Y. R. Şahin Fırat, N. (2010). Üniversite öğrencilerinin eğitimsel amaçlarına ulaşmalarını etkileyen etkenlere ilişkin görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt. 11, Sayı. 2, 133–154 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4356
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt. 11, Sayı. 2, 133–154 ss. tr_TR
dc.description.abstract Bu makale kapsamlı bir araştırmanın bir bölümünü oluşturmaktadır. Bu makalenin temel amacı, üniversite öğrencilerinin eğitimsel amaçlarına ulaşmalarını etkileyen etkenlere ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırma verileri, 13 devlet üniversitesinde, birinci ve son sınıf öğrencisi toplam 1839 kişiden toplanmıştır. Araştırmada “Üniversite Öğrencilerinin Beklentileri ve Sorunları” adlı ölçek kullanılmıştır. Ölçekte sıralama ve derecelendirmeye dönük maddeler ve açık uçlu sorular yer almaktadır. Bu araştırmada ölçeğin “eğitimsel amaçlara ulaşmayı etkileyen etkenlerin önemi” ve “eğitimsel amaçlara ulaşmayı etkileyen etkenler açısından bölümün Kalitesi”ni ölçen, aynı soru kökünden oluşan yirmi altı maddelik alt ölçekler kullanılmıştır. Bu iki alt ölçeğin Cronbach Alpha Güvenirlik Katsayısı 0,91 iken ölçeğin tümünün Cronbach Alpha Güvenirlik Katsayısı 0,89 bulunmuştur. Araştırma sonuçlarına göre öğrenciler, eğitimsel amaçlara ulaşmadaki etkenlerden “öğretimin Kalitesi”ni en yüksek oranda (%95,2) önemli görmektedir. Öğrencilerin %29,5’i öğretimin kalitesini “az”, “zayıf” ya da “çok zayıf”; %66,9’u “iyi” ya da “mükemmel” görmektedir. Öğrencilerin, öğretimin kalitesini zayıf bulma nedenlerinin başında “öğretim elemanlarının ilgisizliği, coşkusuzluğu” bulunmaktadır. tr_TR
dc.description.abstract This study is a part of a larger research project. The main purpose of this article is to identify university students’ opinions affecting their achievement of educational goals. The research data was collected from 1839 first-year and fourth-year students in 13 state universities. "The scale of Expectations and Problems of University Students" was used for the study. Subscales consisting of 26 items with the same root were used in this research to determine the "significance of the factors affecting the achievement of the educational goals" and "the quality of the department in terms of the factors affecting the achievement of the educational goals". The Cronbach’s Alpha Reliability Coefficient of these two subscales is 0.91, and the Cronbach’s Alpha Reliability Coefficient of the whole scale is 0.89. According to the results of the survey, students think that “the quality of instruction" is the most important factor (95.2%) to reach the educational goals. While 29.5 % of the students think the quality of instruction is "low", "poor" and "very poor", 66.9% think that it is "good" or "excellent". The main reason why the students think that the quality of instruction is poor is that "the faculty members lack concern and enthusiasm". tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject University tr_TR
dc.subject University student tr_TR
dc.subject Educational goals tr_TR
dc.subject Guality of instruction tr_TR
dc.subject Faculty member tr_TR
dc.subject Üniversite tr_TR
dc.subject Üniversite öğrencisi tr_TR
dc.subject Eğitimsel amaç tr_TR
dc.subject Öğretimin kalitesi tr_TR
dc.subject Öğretim elemanı tr_TR
dc.title Üniversite öğrencilerinin eğitimsel amaçlarına ulaşmalarını etkileyen etkenlere ilişkin görüşleri tr_TR
dc.title.alternative University students opinions about factors affecting their achievement of educational goals tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR142939 tr_TR
dc.contributor.authorID TR137696 tr_TR
dc.identifier.volume 11 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 133 tr_TR
dc.identifier.endpage 154 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster