DSpace@İnönü

Lise müdürlerinin yönetsel davranış biçimleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kıranlı, Semra
dc.date.accessioned 2016-09-05T13:09:37Z
dc.date.available 2016-09-05T13:09:37Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Kıranlı, S. (2010). Lise müdürlerinin yönetsel davranış biçimleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt. 11, Sayı. 2, 229–250 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4365
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt. 11, Sayı. 2, 229–250 ss. tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırma, 2006–2007 öğretim yılında, Eskişehir il merkezindeki yirmi devlet ve beş özel lise müdürünün yönetsel davranış biçimlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada alan yazın taraması yapılarak alandaki uzman kişilerle görüşme soruları belirlenmiştir. Yöneticilerle görüşmelerde ses kayıt cihazı ile not alma tekniği aynı anda kullanılmıştır. Görüşmelerin yazıya aktarımı sonrasında elde edilen verilerden içerik analizi yapılarak tema ve alt temalar eğitim ve nitel araştırma alanında uzman kişilerle de görüşülerek belirlenmiştir. Bulgu ve yorumlar betimsel analize yer verilerek sunulmuştur. Sonuç olarak lise müdürlerinin uygulamada “katılımcı, paylaşımcı, bireyleri önemseyici, danışmacı, yenilikçi, demokratik, uzlaşmacı, bilgilendirici, ödüllendirici, rol modeli, babacan, yasa uygulayıcı, otoriter, acemi, zayıf yönetim, hoşgörüsüz, çıkar odaklı” yönetici davranış biçimleri gösterdikleri belirlenmiştir. Ayrıca özel liselerin devlet liselerinden işleyiş farklılığı, bazı soruların cevaplarında ve yönetici davranış biçimlerinde farklılıklar oluşturmuştur. tr_TR
dc.description.abstract This research was conducted in order to find out the administrative behaviour styles of twenty state and five private high school principals in Eskişehir city center in 2006-2007 educational year. In this research, literature related to the educational administration field was scanned thoroughly and with the assistance of some experts in the field, interview questions were selected. Interviews were sound recorded and written notes were taken simultaneously. Themes and subthemes were extracted from the transcribed interviews in cooperation with the experts in the field of education and in qualitative research. Descriptive analysis was used in presentation of findings and interpretations. As conclusion the principals have been found to be practising “participative, sharing, caring people, consulting, innovative, democratic, reconciliatory, informative, rewarding, role-modelling, paternalistic, law implementing, authoritarian, novice, laissez faire, intolerant, self interest focused” administrative behaviour styles. Additionally differences in the operational ways of private and state high schools led to different responses to some questions by state and private high school principals. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject High schools principals tr_TR
dc.subject Administrative behaviour tr_TR
dc.subject Qualitative research tr_TR
dc.subject İnterview technique tr_TR
dc.subject Lise müdürleri tr_TR
dc.subject Yönetsel davranış tr_TR
dc.subject Nitel araştırma tr_TR
dc.subject Görüşme yöntemi tr_TR
dc.title Lise müdürlerinin yönetsel davranış biçimleri tr_TR
dc.title.alternative High schools principals administrator behaviour forms tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Eskişehir Milli Eğitim Müdürlüğü tr_TR
dc.contributor.authorID TR18557 tr_TR
dc.identifier.volume 11 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 229 tr_TR
dc.identifier.endpage 250 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster