DSpace@İnönü

Öğretmen ve öğrencilerin bitişik eğik yazı ile ilgili görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Arslan, Derya
dc.contributor.author Ilgın, Havva
dc.date.accessioned 2016-09-05T13:25:56Z
dc.date.available 2016-09-05T13:25:56Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Arslan, D. Ilgın, H. (2010). Öğretmen ve öğrencilerin bitişik eğik yazı ile ilgili görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt. 11, Sayı. 2, 69–92 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4367
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt. 11, Sayı. 2, 69–92 ss. tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı ilk kez birinci sınıfa bitişik eğik yazıyla başlayan dördüncü sınıf öğrencileri ile okulda görev yapan sınıf ve branş öğretmenlerinin yazı biçimleri ile ilgili görüşlerini belirlemektir. Tarama modelinde nitel bir çalışmadır. Araştırma 2008-2009 eğitim- öğretim yılı birinci döneminde Denizli ili ilköğretim okullarından birinde uygulanmıştır. Araştırmada amaçlı örnekleme çeşitlerinden biri olan kolay ulaşılabilir durum örneklemesi kullanılmıştır. İlköğretim okulu branş (n=9) ve sınıf öğretmenleri (n=10) ile dördüncü sınıf öğrencileri (n=41) araştırmanın örneklemidir. Araştırmada, nitel araştırma veri toplama yöntemlerinden, görüşme kullanılmıştır. Öğretmen ve öğrenciler genel olarak yazı yazmayı bir zorunluluk olarak görmektedir. Öğrenciler bitişik eğik ve dik temel yazıyı farklı şekillerde adlandırmaktadır. Öğretmenler birinci sınıfta dik temel yazı ile başlanması gerektiğini savunmaktadır. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of this study is to identify the opinions of the fourth-grade students who started the first-grade with cursive handwriting and their primary school teachers and branch teachers about handwriting. This is a qualitative study. The research was done in one of the primary schools in Denizli during the first semester of 2008-2009 education year. In this study convenience sampling method which was one of the purposive sampling methods was used. The sample was branch teachers (n=9) and primary school teachers (n=10) and fourth grade students (n=41). In the research, interview, one of the qualitative research data collection technique was used. Students commonly think that writing is an obligation. Both teachers and students name cursive and manuscript handwriting in different ways. Teachers support the idea of starting the first grade with manuscript handwriting. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Handwriting styles tr_TR
dc.subject Teaching handwriting tr_TR
dc.subject Cursive handwriting tr_TR
dc.subject Manuscript handwriting tr_TR
dc.subject Yazı biçimleri tr_TR
dc.subject Yazı öğretimi tr_TR
dc.subject Bitişik eğik yazı tr_TR
dc.subject Dik temel yazı tr_TR
dc.title Öğretmen ve öğrencilerin bitişik eğik yazı ile ilgili görüşleri tr_TR
dc.title.alternative Teachers and students opinions about cursive handwriting tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.contributor.authorID TR36193 tr_TR
dc.identifier.volume 11 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 69 tr_TR
dc.identifier.endpage 92 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster