DSpace@İnönü

Sosyal Bilgiler Lisans Programındaki Uygulamalı Derslere Yönelik Öğretmen Adayı Görüşlerinin İncelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ünlü, İhsan
dc.contributor.author Koçoğlu, Erol
dc.contributor.author Ay, Alpaslan
dc.date.accessioned 2021-12-03T09:35:54Z
dc.date.available 2021-12-03T09:35:54Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation ÜNLÜ İ,KOÇOĞLU E,AY A (2015). Sosyal Bilgiler Lisans Programındaki Uygulamalı Derslere Yönelik Öğretmen Adayı Görüşlerinin İncelenmesi. Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi, 5(1), 371 - 386. en_US
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRnd05ESTRPQT09/sosyal-bilgiler-lisans-programindaki-uygulamali-derslere-yonelik-ogretmen-adayi-goruslerinin-incelenmesi
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/43803
dc.description.abstract Öz:Öz: Sosyal bilgiler lisans programlarında yer alan uygulama dersleri, öğretmen adaylarının bilişsel ve devinişsel gelişimini temele alan derslerdir. Bu dersler öğretmen adaylarının mesleki yeterlilik gelişimine katkı sağladığı gibi, alan bilgisi yeterliliği üzerinde de oldukça etkili olduğu söylenebilir. Bu yüzden farklı alan uzmanları tarafından bu dersler yürütülmektedir. Bu çalışma, sosyal bilgiler dersi öğretmen adaylarının görüşlerine göre sosyal bilgiler lisans programında uygulamalı derslerde yaşanan sorunların tespiti ve bu sorunların mesleki yeterlik üzerine etkilerini araştırmayı amaçlamaktadır. Çalışma nitel araştırma yönteminin, durum çalışması deseni kullanılarak dizayn edilmiştir. Araştırmaya sosyal bilgiler öğretmenliği lisans programında öğrenim gören 10 öğretmen adayı katılmıştır. Amaçlı örnekleme yönteminin kullanıldığı araştırmada veriler odak grup görüşmesi tekniğiyle elde edilmiştir. Veriler içerik analizi yolu kullanılarak bulgulara dönüştürülmüştür. Elde edilen bulgulara göre öğretmen adaylarının uygulamalı derslerle ilgili kredi uyumsuzluğu, uygulamalı derslerin içeriği, programın yapısı ve öğretim üyesinden kaynaklanan sorunlar yaşadığı görülmüştür. Öğretmen adayları bu sorunların giderilebilmesi için çözüm önerilerinde bulunmuşlardır. en_US
dc.description.abstract Abstract:Abstract: The practical courses within the social studies undergraduate program are based upon the cognitive and behavioural development of the candidate teachers. As well as contributing to the candidate teachers professional competency, these courses are powerful instruments for competency in content knowledge, which is why these courses are conducted by experts in different areas. The aim of this study was to determine the issues in the practical courses in the social studies education program, and to discover according to the social studies education candidate teachers opinion, the effects of these problems upon professional competencies. This qualitative study was designed as a case study. A total of 10 teacher candidates from the social studies education program participated in the study, selected in accordance with purposive sampling. The collected data was analyzed by content analysis. From the results obtained, the candidate teachers reported they encountered problems relating to credit incompatibility, in the content of the practical courses, the structure of the program, and issues relating to the faculty staff. It was found that these problems played a role in the candidate teachers professional competencies. Moreover, the candidate teachers provided some recommendations to remove these problems. Keywords: Social Studies, Practical Courses, Professional Competency en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Sosyal Bilgiler Lisans Programındaki Uygulamalı Derslere Yönelik Öğretmen Adayı Görüşlerinin İncelenmesi en_US
dc.type article en_US
dc.relation.journal Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster