DSpace@İnönü

SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE, SOSYOLOJİ EĞİTİMİNE İLİŞKİN YER ALAN KONULARA YÖNELİK ÖĞRETMEN ALGILARI

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yıldız, M. Cengiz
dc.contributor.author Koçoğlu, Erol
dc.date.accessioned 2021-12-03T09:59:03Z
dc.date.available 2021-12-03T09:59:03Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation YILDIZ M. C,KOÇOĞLU E (2015). SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE, SOSYOLOJİ EĞİTİMİNE İLİŞKİN YER ALAN KONULARA YÖNELİK ÖĞRETMEN ALGILARI. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), 14(52), 12 - 22. en_US
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRrMk5qTTRPQT09/sosyal-bilgiler-dersinde-sosyoloji-egitimine-iliskin-yer-alan-konulara-yonelik-ogretmen-algilari
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/43813
dc.description.abstract Öz:Sosyal Bilgiler, içerisinde birbirinden farklı disiplinlere ilişkin kazanımları barındıran, geniş alan tasarımı ile hazırlanmış bir programda yer alan kazanımları öğrenciye aktarmayı amaçlayan ve bunları, öğrencinin gelişim seviyesini, hazır bulunuşluk düzeyini dikkate alarak aktaran bir derstir. Bu farklı kazanımlar, Sosyal Bilgilerin birçok disiplinle sürekli etkileşim içerisinde olmasının sonucudur. Sosyal Bilgilerin bu süreçte, etkileşim halinde olduğu disiplinlerden biri de Sosyolojidir. Sosyoloji disiplinine ilişkin kazanımlara sosyal bilgiler dersi programlarında yer verilmektedir. Bu çalışmanın amacı, Sosyal Bilgiler dersinde yer alan Sosyoloji eğitimine ilişkin konuların, Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesidir. Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda, Sosyal Bilgiler dersinde Sosyoloji eğitimine ilişkin yer alan konuların değerlendirilmesi, çalışmanın temelini oluşturmaktadır. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışma sonucunda elde edilen veriler içerik ve betimsel analiz teknikleri ile analiz edilip, elde edilen veriler sayısallaştırılarak sunulmuştur. Sosyoloji eğitimine ilişkin Sosyal Bilgiler dersinde yer alan konuların değerlendirilmesine yönelik olan bu çalışmada, Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin görüşleri, dört maddelik yapılandırılmış görüşme formuyla belirlenmiştir. Görüşme formunda yer alan açık uçlu sorular, uzman görüşü alınarak hazırlanmıştır. Çalışmada elde edilen bulgulardan hareketle, Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler dersinde Sosyoloji eğitimine ilişkin olarak yer verilen konuların dağılımına, bu konuların öğretiminde kullanılan strateji, yöntem ve tekniklere ilişkin olarak farklılaştıkları belirlenmiştir. en_US
dc.description.abstract Abstract:Social studies is a course that contains acquisitions related to different disciplines and gains in a prepared program with its wide field design, also taking into account the readiness development level of students while conveying information to them. These different acquisitions are a result of being in constant interaction with many social sciences disciplines. Acquisitions that are related sociology are included in social studies programs because sociology is one of the disciplines which social studies are constantly in a relationship with. The aim of this study is the evaluation of the matters related to sociology of education which is contained social studies programs in the direction of social sciences teachers' views. The evaluation of issues related to sociology education in social studies programs in the direction of social sciences teachers' views constitute the basis of study. Qualitative methods have been used, and data which was obtained from analyzed content and descriptive analysis techniques has been presented by being digitized. Views of social studies teachers in this study, in relation to sociology education for the evaluation of subjects in social studies have been determined by the fouritem structured interview form. Open-ended questions that are included in the interview form have been prepared by being considered the views of experts. From the obtained findings in the study, it has been determined to become different by depending on social studies teachers in the distribution of the topics included in the social studies regarding sociology education and the strategy used to comprehend these issues. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess en_US
dc.title SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE, SOSYOLOJİ EĞİTİMİNE İLİŞKİN YER ALAN KONULARA YÖNELİK ÖĞRETMEN ALGILARI en_US
dc.type article en_US
dc.relation.journal Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster