DSpace Repository

Gelişim Öz-teorisine Göre Tasarlanan Etkinliklerin 7. Sınıf Öğrencilerinin Hücre ve Bölünmeler Ünitesini Öğrenmelerine ve Motivasyonlarına Etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author Aydın, Abdullah
dc.contributor.author Orhan, Sema
dc.date.accessioned 2021-12-06T11:06:20Z
dc.date.available 2021-12-06T11:06:20Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Orhan, S. & Aydın, A. (2021). Gelişim Öz-teorisine Göre Tasarlanan Etkinliklerin 7. Sınıf Öğrencilerinin Hücre ve Bölünmeler Ünitesini Öğrenmelerine ve Motivasyonlarına Etkisi . İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 22 (1) , 29-67 . DOI: 10.17679/inuefd.750513 en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/43845
dc.description.abstract Öz Bu araştırmada, 7. sınıf fen bilimleri dersi hücre ve bölünmeler ünitesine yönelik olarak gelişim öz-teorisi doğrultusunda hazırlanan etkinliklerin, öğrencilerin düşünce tarzı, hücre ve bölünmeler ünitesine ilişkin akademik başarıları ve fen öğrenmeye yönelik motivasyonlarına etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, 2019-2020 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılında Kastamonu il merkezindeki bir devlet ortaokulunda iki şubede öğrenim gören 54 yedinci sınıf öğrencisi ile araştırma yapılmıştır. Basit rastgele örneklem seçimi ile bu şubelerden biri deney (N=27), diğeri ise kontrol grubu (N=27) olarak belirlenmiştir. Kontrol grubundaki öğrencilere hücre ve bölünmeler ünitesi 2018 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programına göre anlatılırken, aynı konu deney grubundaki öğrencilere mevcut öğretim programına ilaveten gelişim öz-teorisi doğrultusunda hazırlanan etkinliklerle desteklenerek anlatılmıştır. Nicel araştırma yaklaşımı temelinde yürütülen araştırmada, ön-test son-test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Nitel verilerin toplanmasında; hücre ve bölünmeler ünitesi başarı testi, fen öğrenmeye yönelik motivasyon ölçeği ve düşünce tarzı ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS paket programı yardımı ile analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin analizi ile ulaşılan bulgular doğrultusunda gelişim öz-teorisine göre tasarlanan etkinliklerin öğrencilerin gelişime açık düşünce tarzı seviyesini artırdığı görülmüştür. Ayrıca deney grubu öğrencilerinin hücre ve bölünmeler ünitesine ait akademik başarı ve fen öğrenmeye yönelik motivasyonlarının, kontrol grubundaki öğrencilerin akademik başarı ve motivasyonlarından daha yüksek olduğu, dolayısı ile uygulanan etkinlerin öğrencilerin hücre ve bölünmeler ünitesine ait akademik başarılarını ve fen öğrenmeye yönelik motivasyonlarını artırıcı yönde etki ettiği tespit edilmiştir. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Gelişim Öz-teorisine Göre Tasarlanan Etkinliklerin 7. Sınıf Öğrencilerinin Hücre ve Bölünmeler Ünitesini Öğrenmelerine ve Motivasyonlarına Etkisi en_US
dc.type article en_US
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record