DSpace Repository

Öğrencilerin Türk Müziği Makamlarına ve Usullerine İlişkin Özyeterlik Algıları

Show simple item record

dc.contributor.author Avcı Akbel, Burcu
dc.date.accessioned 2021-12-06T11:12:36Z
dc.date.available 2021-12-06T11:12:36Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Avcı Akbel, B. (2021). Öğrencilerin Türk Müziği Makamlarına ve Usullerine İlişkin Özyeterlik Algıları . İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 22 (1) , 68-108 . DOI: 10.17679/inuefd.783502 en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/43846
dc.description.abstract Öz Bu araştırmada Türk Müziği Nazariyatı derslerini alan lisans öğrencilerinin makamlar ve usuller konusundaki bilgilerine ve bu bilgileri uygulayabilme becerilerine yönelik özyeterlik algıları ile makam tespiti konusundaki yeterlilikleri araştırılmıştır. Türk Müziği makamları ve usullerine ilişkin özyeterlik algısının tespit edilmesi, kişilerin kendilerini bu konularda ne kadar başarılı ve yeterli gördüklerinin; dinleyerek makam tespiti yapabilme konusundaki yeterliliğin tespit edilmesi ise dinleme konusunda ne ölçüde yetkin olduklarının ortaya çıkarılması açısından önemlidir. Bu araştırma tarama deseninde tasarlanmış, veri toplama aracı olarak ise araştırmacı tarafından hazırlanan ölçek ve dinleme testi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, ölçüt örnekleme yöntemi ile belirlenen 104 kişi oluşturmuştur. Araştırmanın nicel verileri SPSS 15 istatistik programıyla, nitel verileri ise içerik analizi yapılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda katılımcıların Türk Müziği makamları ve usulleri alanında en yetersiz oldukları ve kendilerini en yetersiz hissettikleri konuların ‘büyük usuller’ ve ‘dinleyerek makamları-makam geçkilerini tespit etme’ olduğu; en yeterli hissettikleri konunun ise ‘icra’ olduğu ortaya çıkmıştır. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Öğrencilerin Türk Müziği Makamlarına ve Usullerine İlişkin Özyeterlik Algıları en_US
dc.type article en_US
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record