DSpace@İnönü

Aile Katılım Çalışmalarına Yönelik Okul Öncesi Öğretmenlerinin Bilişsel Haritaları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ural, Ozana
dc.contributor.author Günşen, Gülşah
dc.date.accessioned 2021-12-06T13:13:41Z
dc.date.available 2021-12-06T13:13:41Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Ural, O. & Günşen, G. (2021). Aile Katılım Çalışmalarına Yönelik Okul Öncesi Öğretmenlerinin Bilişsel Haritaları . İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 22 (1) , 369-409 . DOI: 10.17679/inuefd.477932 en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/43886
dc.description.abstract Öz Araştırma kapsamında okul öncesi öğretmenlerinin aile katılım çalışmalarına yönelik tutumlarının, gerçekleştirmiş oldukları aile katılım çalışmalarının özelliğinin (içerik ve yer verme sıklığı) belirlenmesi amaçlanmıştır. Karma araştırma yöntemi kullanılarak yapılan bu araştırmanın katılımcılarını 2016-2017 eğitim öğretim yılında Edirne ilinde MEB’e bağlı sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel açıdan farklı bölgelerde bulunan bağımsız ana okullarında görev yapmakta olan 35 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada nicel veri toplama aracı olarak Bayraktar, Güven ve Temel (2016) tarafından geliştirilen Öğretmenler İçin Aile Katılım Çalışmalarına Yönelik Tutum Ölçeği, nitel veri toplama aracı olarak da araştırmacılar tarafından geliştirilen görüşme formu kullanılmıştır. Çalışmanın nicel verileri SPSS 24 programı aracılığıyla tek yönlü varyans analizi ve ilişkisiz (bağımsız) örneklemler t-testi ile analiz edilmiştir. Demografik Bilgiler anketinden elde edilen demografik özellikler yüzdeler halinde sunulmuştur. Nitel veri analizi için içerik analizinden yararlanılmıştır. Bu bulgular kullanılarak aile katılım çalışmalarının karmaşık yapısını daha iyi anlamak için görsel bir sunum sağlayan bilişsel haritalardan yararlanılmıştır. Araştırmanın nicel verilerinden elde edilen sonuçlara göre okul öncesi öğretmenlerinin aile katılım çalışmalarına yönelik tutumlarında cinsiyet, yaş, meslek yılı, mezun olunan okul türü, aile katılım çalışmalarına yönelik herhangi bir eğitim alıp almama durumu değişkenlerinin etkili olmadığı ortaya çıkmıştır. Araştırmanın nitel sonuçlarına göre ise aile katılım çalışmalarının öneminin farkında oldukları ancak uygulamalarında yeterli düzeyde yer vermedikleri görülmektedir. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Aile Katılım Çalışmalarına Yönelik Okul Öncesi Öğretmenlerinin Bilişsel Haritaları en_US
dc.type article en_US
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster