DSpace@İnönü

A Study of Reliability and Validity of Informal Communication Scale

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Uğurlu, Celal Teyyar
dc.date.accessioned 2021-12-06T14:52:37Z
dc.date.available 2021-12-06T14:52:37Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation UĞURLU C. T (2014). A Study of Reliability and Validity of Informal Communication Scale. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(3), 83 - 100. en_US
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRjNU5EZzJOZz09/a-study-of-reliability-and-validity-of-informal-communication-scale
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/43924
dc.description.abstract Abstract:Bu araştırma, okullarda inf ormal iletişim düzeyini ve inf ormal iletişimin hangi boyutlardan oluştuğunu belirlemeye yönelik bir ölçek geliştirme çalışmasıdır. İnf ormal iletişim ölçeği için çalışma grubu, Sivas il merkezindeki ilköğretim ve ortaöğretim okullarından seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden uygun örnekleme yoluyla 25 ilköğretim okulu ve 10 ortaöğretim okulunda görev yap an bütün öğretmenlerdir. Okullarda görev yap an 1120 öğretmenden geri dönen ve işlenmeye uygun olan 670 öğretmen üzerinden çalışma yürütülmüştür. Öğretmenlerin 360 ı erkek, 310 u kadındır. Açımlayıcı f aktör analizi sonucunda inf ormal iletişim ölçeği dört f aktörlü bir ölçek olarak kabul edilmiştir. Doğrulayıcı f aktör analizi sonucunda, ölçeğin alt f aktörleri, birinci f aktör Arkadaşlık ikinci f aktör Eğlenme üçüncü f aktör Etkileme dördüncü f aktör Bilgi başlıklarıyla isimlendirilmiştir. Bu çalışma ile okullarda inf ormal iletişim düzeylerini belirlemek ve bu düzeylerin hangi alanlarda yoğunlaştığını tesp it etmek için geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirilmiştir. en_US
dc.description.abstract Abstract:The p urp ose of the p resent study is to develop a reliable and valid scale to determine the level and extend of inf ormal communication at schools. The samp le f or inf ormal communication scale are all the teachers working in 25 p rimary schools and 10 secondary schools in Sivas chosen according to suitable samp ling method, which is one of the random samp ling methods. This study was conducted with 670 of 1120 teachers, who turned back and were available f or data collection. Among the teachers 360 were men and 310 were women. As a result of exp loratory f actor analysis, inf ormal communication was f ound about to have f our f actors. As a result of conf irmatory f actor analysis, the sub f actors were named as: Friendship , Entertainment , Aff ecting and Inf ormation , resp ectively. A reliable and valid scale has been develop ed in order to determine inf ormal communication levels and to f ind out on which f ields these levels intensify. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title A Study of Reliability and Validity of Informal Communication Scale en_US
dc.type article en_US
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster