DSpace@İnönü

The Views of Pre-Service Preschool Teachers Regarding Montessori and Reggio Emilia Approaches

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Sak Şahin, Tuba İkbal
dc.date.accessioned 2021-12-06T14:54:22Z
dc.date.available 2021-12-06T14:54:22Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation SAK İ. T. Ş (2014). The Views of Pre-Service Preschool Teachers Regarding Montessori and Reggio Emilia Approaches. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(3), 1 - 20. en_US
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRjNU5EYzBOQT09/the-views-of-pre-service-preschool-teachers-regarding-montessori-and-reggio-emilia-approaches
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/43925
dc.description.abstract Abstract:Bu çalışma, okul öncesi öğretmen adaylarının Montessori yaklaşımı ve Reggio Emilia yaklaşımı ile ilgili görüşlerini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Çalışmanın katılımcılarını "Okul Öncesi Eğitiminde Çağdaş Yaklaşımlar" dersine kayıtlı 30 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışmanın verisi, yansıtma rap orları (ref lection p ap er) ile top lanmıştır. Veri analizleri sonucunda her bir yaklaşım için 3 ana tema belirlenmiştir: (1) Olumlu yönler, (2) olumsuz yönler ve (3) Türkiye'de uygulanabilirlik. Bulgulara göre; öğretmen adayları sınıf ta Montessori materyallerinin ve gerçek materyallerin kullanılması, çocuğa özdenetim becerisi kazandırılması, sınıf ortamının düzenli olması gibi durumları bu metodun olumlu yönleri olarak dile getirirken, öğretmenin sorumluluğunun artırması, büyük grup etkinliklerinin sınırlı olması ve sınıf ta gerçek materyallerin kullanılması gibi noktaları da olumsuzluk olarak dile getirmişlerdir. Ayrıca çalışmaya katılan adayların yarısına göre bu metodun Türkiye de uygulanması mümkün değilken, yarısına yakınına göre ise kullanılabilmesi çok zordur ama imkânsız değildir. Reggio Emilia yaklaşımı ile ilgili olarak ise, yöntemin aile ile işbirliğini kullanması, yaratıcılığı desteklemesi ve değerlendirme için dokümantasyon yöntemini kullanması gibi durumlar olumlu görülürken, sanat ve yaratıcılığın ön p landa olması ve anlık hazırlanan p rogram kullanılması gibi noktalar olumsuzluklar olarak if ade edilmiştir. Ayrıca çalışmaya katılan öğretmen adaylarının tamamı, bu yaklaşımın Türkiye de kullanımının mümkün olmayacağı konusunda hemf ikirdir. en_US
dc.description.abstract Abstract:This study aims to describe views of p re-service p reschool teachers about Montessori and Reggio Emilia App roaches. Particip ants of the study were 30 p re-service p reschool teachers who attended Modern App roaches to Early Childhood Education course. Data of the study was collected through ref lection p ap ers written by p articip ants. At the end of data analysis p rocess, three main themes were determined f or each app roach: p ositive asp ects, negative asp ects and app licability in Turkey. According to f indings, the p re- service teachers have stated that use of Montessori materials and real lif e materials, p romoting children s self -discip line skills, child-centeredness and keep ing classroom in order were p ositive asp ects of Montessori app roach; however, the increased resp onsibility of the teachers, limited group activities and use of real lif e materials were the negative asp ects of the app roach. In addition, according to half of the p re-service teachers, the Montessori Method was not available; and the other half has stated that use of this method was too hard but not imp ossible. The coop eration with p arents, supp orting creativity of children, using documentation technique f or assessment and child-centeredness were mentioned as p ositive asp ects of the Reggio Emilia App roach. On the other hand, f ocusing on art and creativity, and using emergent curriculum were emp hasized as negative asp ects. Lastly, all p re-service p reschool teachers have agreed that the Reggio Emilia App roach could not be used in Turkey. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title The Views of Pre-Service Preschool Teachers Regarding Montessori and Reggio Emilia Approaches en_US
dc.type article en_US
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster