DSpace@İnönü

Analyzing Teachers' Attitudes towards Democracy in Terms of Some Variables

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özdaş, Faysal
dc.contributor.author Ekinci, Abdurrahman
dc.contributor.author Bindak, Recep
dc.date.accessioned 2021-12-06T15:13:33Z
dc.date.available 2021-12-06T15:13:33Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation ÖZDAŞ F,EKİNCİ A,BİNDAK R (2014). Analyzing Teachers' Attitudes towards Democracy in Terms of Some Variables. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(3), 65 - 81. en_US
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRjNU5EZ3pNdz09/analyzing-teachers-attitudes-towards-democracy-in-terms-of-some-variables
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/43933
dc.description.abstract Abstract:Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin demokrasiye yönelik tutumlarını cinsiyetlerine, kıdem yılına, mezun oldukları bölüme ve eğitim durumlarına göre incelemektir. Çalışmanın örneklemini, 2010-2011 öğretim yılında Diyarbakır merkezdeki genel liselerde görev yap an 234 öğretmen oluşturmuştur. Veri top lama aracı olarak Demokrasiye Yönelik Tutum Ölçeği ve kişisel bilgi f ormu kullanılmıştır. Elde edilen bulgular bir bütün olarak değerlendirildiğinde, öğretmenlerin genel olarak demokratik tutumlarının yüksek olduğunu söylemek mümkündür. Ayrıca bayan öğretmenlerin ve mesleki kıdemi yüksek olan öğretmenlerin demokrasiye yönelik daha olumlu tutuma sahip oldukları görülmüştür. en_US
dc.description.abstract Abstract:The main aim of this research is to determine teachers attitudes towards democracy in high schools and investigate whether these attitudes levels diff er or not, according their genders, length of service, graduation and educational status. The research has been conducted among 234 teachers in high schools in Diyarbakır in the 2010 2011 educational year. The Attitude Scale toward Democracy and a p ersonal collection f orm were used as a data collection tool. When these averages related to p ositive exp ressions are evaluated, it is p ossible to say that teachers attitudes related to democracy were generally p ositive in a high rate. In the obtained results, it has been f ound out that f emale teachers and teachers who have longer service have more p ositive attitudes towards democracy than others. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Analyzing Teachers' Attitudes towards Democracy in Terms of Some Variables en_US
dc.type article en_US
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster