DSpace@İnönü

İlköğretim türkçe öğretim programının “dinleme türleri” bakımından değerlendirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Melanlıoğlu, Deniz
dc.date.accessioned 2016-09-07T12:30:30Z
dc.date.available 2016-09-07T12:30:30Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Melanlıoğlu, D. (2011). İlköğretim türkçe öğretim programının “dinleme türleri” bakımından değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt 12, Sayı 3, 65-78 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4410
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt 12, Sayı 3, 65-78 ss. tr_TR
dc.description.abstract Dinlemede yaşanan süreçler, dinlenen materyale ve dinlemenin amacına göre farklılık göstermektedir. Dinleyicinin ilgi ve ihtiyaçları, konunun önemi gibi unsurlar dinlemeyi şekillendirmesi bakımından önemlidir. Bu unsurlar, dinleme faaliyetini farklılaştırır ve değişik dinleme türlerinin ortaya çıkarır. Dinleme türlerine yönelik literarürde pek çok sınıflama olduğu dikkat çekmektedir. Literatürdeki bu çeşitlilik, İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (6, 7 ve 8. Sınıflar)’na da yansımaktadır. Bu çalışmanın amacı, Türkçe öğretim programını dinleme türleri bakımından değerlendirmektir. Çalışma sonucunda programda yer alan dinleme türlerine yönelik tasnifin yeterli olmadığı tespit edilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract The processes in the listening process differ in terms of the material and the purpose of listening. Such factors as the listener's interests and needs as well as the topic are significant in shaping listening. These factors produce variety in listening activities and enable the presence of various listening types. It can easily be noticed that there are many classifications of listening types in the literature. This variety in listening is reflected in the Primary School Turkish Curriculum and Guide (for 6th, 7th, and 8th grades). The aim of this study was to assess the Turkish curriculum in terms of listening types. As a result of the study it is determined that classification of types of listening in curriculum is insufficient. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Turkish education tr_TR
dc.subject Turkish curriculum tr_TR
dc.subject Listening skill tr_TR
dc.subject Listening types tr_TR
dc.subject Türkçe eğitimi tr_TR
dc.subject Türkçe öğretim programı tr_TR
dc.subject Dinleme becerisi tr_TR
dc.subject Dinleme türleri tr_TR
dc.title İlköğretim türkçe öğretim programının “dinleme türleri” bakımından değerlendirilmesi tr_TR
dc.title.alternative The evaluation of primary school turkish curriculum in terms of “listening types” tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.identifier.volume 12 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 65 tr_TR
dc.identifier.endpage 78 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster