DSpace@İnönü

HASAN ÂLİ YÜCEL"İN MÛSİKÎ DÜNYASI, TÜRK MÛSİKÎSİNE BAKIŞI VE "MİLLÎ MÛSİKÎ" TARTIŞMALARINDAKİ YERİ

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Dilekçi, Nezahat
dc.contributor.author Ece, Ahmet Serkan
dc.date.accessioned 2021-12-08T08:52:29Z
dc.date.available 2021-12-08T08:52:29Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation DİLEKÇİ N,ECE A. S (2012). Investigation of academic achievement of art teacher candidates based on different variables. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 21 - 42. en_US
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRVM09Ua3lNZz09/investigation-of-academic-achievement-of-art-teacher-candidates-based-on-different-variables
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/44113
dc.description.abstract Abstract:Bu araştırma, Resim iş öğretmeni adaylarının akademik başarılarının çeşitli değişkenler üzerinden incelenmesi temel amacını taşımaktadır. Betimsel bir nitelik taşıyan ve ilişkisel tarama deseninde gerçekleştirilen çalışmada, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Bölümü Resim – İş Eğitimi Anabilim Dalına kayıtlı 2007 / 2008 yıllarında özel yetenek sınavları ile giriş yapan, (3.4.sınıf) 1. ve 2. öğretimdeki eğitimlerine devam eden 97 öğrenci araştırmanın çalışma gurubunu oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda elde edilen verilerin analizinde, SPSS-15 paket programından yararlanılmış, verilerin frekans ve yüzde dağılımları hesaplanarak tablolaştırılmış, araştırmada ele alınan değişkenler arasındaki ilişkiler, Maan-Whitney U Testi ile hesaplanmıştır. İki grup ortalamaları arasında fark olup olmadığı ise, t- testi ile belirlenmiştir. Araştırma sonunda, resim iş öğretmen adaylarının, akademik başarı puanları ile cinsiyet, barınma, öğrenim türü değişkenleri ile alan ve alan dışı not ortalamaları arasında anlamlı ilişkilerin bulunmadığı; sınıf düzeyleri ve mezun olunan lise türü değişkenlerinde ise alan dışı ders not ortalamaları arasında anlamlı ilişkilerin bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır. en_US
dc.description.abstract Abstract:The study aims to investigate academic achievement of art teacher candidates on basis of different variables. The study employing descriptive characteristics with relational survey design consists of a working group of 97 3rd and 4th year students accepted to the Department as a result of talent exams and enrolled in the Department of Fine Arts in Abant İzzet Baysal University, Faculty of Education attending daytime course programs and evening course programs in 2007-2008 educational year. SPSS-15 package program was used in data analysis. Frequencies and percentage distribution was calculated and tabulated and the relationships between the variables in the study are computed by using Maan-Whithney U Test. t-test was utilized to identify whether there was a difference between two group means. Research findings show that there are not any meaningful relationships between academic achievement scores of art teacher candidates and variables such as gender, accommodation, type of education and their field and non-field grade averages. Significant differences were found to be existed between non-field grade averages with class levels and type of high school the candidates graduated from. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title HASAN ÂLİ YÜCEL"İN MÛSİKÎ DÜNYASI, TÜRK MÛSİKÎSİNE BAKIŞI VE "MİLLÎ MÛSİKÎ" TARTIŞMALARINDAKİ YERİ en_US
dc.type article en_US
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster