DSpace@İnönü

Küreselleşmenin eğitim programları üzerindeki etkisine ilişkin akademisyen görüşleri: nitel bir çalışma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Gömleksiz, Mehmet Nuri
dc.contributor.author Kılınç, Hasan Hüseyin
dc.date.accessioned 2021-12-08T09:14:45Z
dc.date.available 2021-12-08T09:14:45Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation GÖMLEKSİZ M. N,KILINÇ H. H (2012). Küreselleşmenin eğitim programları üzerindeki etkisine ilişkin akademisyen görüşleri: nitel bir çalışma. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(17), 397 - 413. en_US
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRNek16WXpNdz09/kuresellesmenin-egitim-programlari-uzerindeki-etkisine-iliskin-akademisyen-gorusleri-nitel-bir-calisma
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/44124
dc.description.abstract Öz:Bu çalışmanın amacı, Fırat ve İnönü Üniversiteleri Eğitim Fakülteleri Eğitim Programları ve Öğretim Ana Bilim Dalında görev yapan öğretim üyelerinin küreselleşmenin eğitim programları üzerindeki etkisini belirlemeye dönük görüşlerini almaktır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu çalışmada durum çalışması deseni dikkate alınmıştır. Örneklem seçiminde kolay ulaşılabilir durum örneklemesi seçilmiştir. Araştırmanın verileri araştırmacılar tarafından hazırlanan bir görüşme formuyla toplanmıştır. Bu formda öğretim üyelerinin küreselleşmenin eğitim programlarına etkisine ilişkin görüşlerini belirleyecek şekilde 5 yarı yapılandırılmış soruya yer verilmiştir. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde bilgisayar destekli nitel veri analizi kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğretim üyeleri küreselleşmenin eğitim programlarını etkilediğini, son yılarda Türkiye'de yapılan değişikliklerin yerinde ve gerekli olduğunu ancak yetersiz kaldığını belirtmişlerdir. Öğretim üyeleri programların toplumsal değerlere uygun, öğrenci merkezli ve değişime uyum sağlayabilecek biçimde geliştirilmesi gerektiğini vurgulamışlardır. Ayrıca küreselleşmenin yabancılaşmaya yol açtığı da belirtilmiştir. en_US
dc.description.abstract Abstract:The aim of this study is to determine the opinions of academic staff working at the Division of Curriculum and Instruction at the Faculty of Education in Fırat and İnönü Universities about the effect of globalization on curricula. Case study design which is one of the qualitative research methods was used. Data was determined through convenience sampling. Data of the study were collected through an interview form developed by the researchers. The interview form included 5 semi-structured questions which aimed at determining views of the academic staff about the effect of globalization on curricula. Computer aided qualitative data analysis was used to analyze the data. The academic staff emphasized that globalization has affected curricula and the changes in curricula was necessary but they also reported that the renewal of the curriculum was not sufficient enough. They also stressed that the curricula should be suitable with the social values, student-centered and compatible with the changes. Besides they pointed out that globalization caused alienation. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Küreselleşmenin eğitim programları üzerindeki etkisine ilişkin akademisyen görüşleri: nitel bir çalışma en_US
dc.type article en_US
dc.relation.journal Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster