DSpace@İnönü

Göreve Yeni Başlamış ve Emekli İlköğretim Öğretmenlerinin Mesleki Değerlere İlişkin Görüşleri ve Bu Değerlerdeki Değişimin İncelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Köybaşı Şemin, Fatma
dc.contributor.author Dönmez, Burhanettin
dc.date.accessioned 2021-12-08T16:43:56Z
dc.date.available 2021-12-08T16:43:56Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation KÖYBAŞIA F,DÖNMEZ B (2012). Göreve Yeni Başlamış ve Emekli İlköğretim Öğretmenlerinin Mesleki Değerlere İlişkin Görüşleri ve Bu Değerlerdeki Değişimin İncelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(2 Suplementary), 1379 - 1390. en_US
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpRNU1EZ3dNQT09/goreve-yeni-baslamis-ve-emekli-ilkogretim-ogretmenlerinin-mesleki-degerlere-iliskin-gorusleri-ve-bu-degerlerdeki-degisimin-incelenmesi
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/44184
dc.description.abstract Öz:Bu araştırmanın amacı, son beş yılda emekli olan ve göreve başlayan ilköğretim öğretmenlerinin görüşlerine göre mesleki değerlerin ne olduğunu ve bu değerlerdeki değişimi ortaya koymaktır. Nitel araştırma yönteminin benimsendiği araştırmada olgu bilim deseni kullanılmıştır. Araştırmada ölçüt örnekleme yöntemine başvurulmuş ve çalışma grubu son beş yılda emekli olan 10 ilköğretim öğretmeni ile son beş yılda göreve başlayan 10 ilköğretim öğretmeninden oluşmaktadır. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmıştır. Bulgular, betimsel analiz tekniğiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları, son beş yılda emekli olan ilköğretim öğretmenleri ile son beş yılda göreve başlayan ilköğretim öğretmenlerinin mesleki değerler ve bu değerlerdeki değişme konusunda görüş farklılıklarının olduğunu göstermektedir. Özellikle iş doyumunun yeterli ve öğretmenlik mesleğinin saygın olduğu konusunda emekli ilköğretim öğretmenleri, son beş yılda göreve başlayan ilköğretim öğretmenlerinden daha olumlu görüşler belirtmişlerdir. Diğer bir sonuç da emekli ilköğretim öğretmenleri ile son beş yılda göreve başlayan ilköğretim öğretmenleri öğretmenlik mesleğine verilen değerin azaldığını ve toplumun eğitim seviyesinin yükselmesiyle öğretmenlik mesleğine verilen değerin artacağını düşünmeleridir en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess en_US
dc.title Göreve Yeni Başlamış ve Emekli İlköğretim Öğretmenlerinin Mesleki Değerlere İlişkin Görüşleri ve Bu Değerlerdeki Değişimin İncelenmesi en_US
dc.type article en_US
dc.relation.journal Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster