DSpace@İnönü

Ortaokul öğretmenlerinin spora ilişkin tutumları ile tükenmişlik düzeyleri ilişkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yıldız, Mehmet Emin
dc.contributor.author Gürer, Burak
dc.contributor.author Esentaş, Melike
dc.date.accessioned 2016-09-08T07:36:17Z
dc.date.available 2016-09-08T07:36:17Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Yıldız, M. Emin ve Gürer, B. Esentaş, M. (2015). Ortaokul öğretmenlerinin spora ilişkin tutumları ile tükenmişlik düzeyleri ilişkisi. İnönü Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2015,2(3),14-26 ss. tr_TR
dc.identifier.uri file:///C:/Users/pcl/Downloads/5000121700-5000280290-1-PB.pdf
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4419
dc.description İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2015, 2(3),14-26 tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışma ile, Batman İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı merkez ortaokullarında görev yapan öğretmenlerin spora ilişkin tutum ve davranışları ile mesleki tükenmişlik durumları ilişkisi araştırılmıştır. Araştırmaya 168 öğretmen gönüllü olarak katılmıştır. Veri toplama aracı olarak, katılımcıların demografik bilgileri ile spora ilişkin tutumlarını belirlemek üzere araştırmacılar tarafından geliştirilen Kişisel Bilgi Formu ve mesleki tükenmişlik durumlarını ölçen Mashlach Tükenmişlik Envanteri (MTE) kullanılmıştır. Verilerin istatistiksel analizleri için SPSS 16.0 programının Anova ve t-testinden yararlanılmıştır. Araştırma sonuçları incelendiğinde; hem erkek hem de kadınlarda tükenmişlik alt boyutları düzeyleri benzer bulunmuştur. Öğretmenlerin % 22’sinin düzenli spor/fiziksel aktivite yaptığı ve % 78’inin de düzenli spor/fiziksel aktivite yapmadığı belirlenmiştir. Düzenli spor yapan öğretmenlerin spor yapmayanlara göre Duygusal Tükenme ve Kişisel Başarı alt boyutları düzeylerinde anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Ancak Duyarsızlaşma alt boyutunda gruplar arasında herhangi bir anlamlı farklılık bulunmamıştır. Fırsat verilmesi halinde öğretmenlerin % 39,9’u doğa yürüyüşünü ve % 50’si de tenis sporunu yapmak istediğini beyan etmesi, bu yönde altyapı ve spor programlarının arttırılmasını gerekli kıldığı değerlendirilmektedir. tr_TR
dc.description.abstract With this current study, the teachers’ (who are working in the middle schools under Batman Province’s National Education Authority) attitude towards sports and their burnout status. 168 teachers volunteered for the survey. As a tool of collecting data, participants’ demographic data and in order to identify their attitude towards sports Personal Information Form that was developed by researchers and Maslach Burnout Inventory (MBI) were used. In order to analyze the data statistically, SPSS 16.0 software’s Anova and t-test modules were used. When the results were investigated it was found that burnout sub-dimensions for both men and women were similar. 22 % of teachers indicated that they did sports / physical activity on a regular basis and 78 % of them said they did not. It was detected that there were meaningful differences in Emotional Burnout and Personal Success sub-dimensions between teachers that took regular sports and the ones that did not. However, desensitizing subdimensions between the groups did not give a meaningful difference. Indications of teachers that declared if opportunity was given, 39.9 % of them would do trekking and 50 % of them would like to play tennis showed that the related infrastructure and sports programs are required. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 2015, 2(3),14-26 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Ortaokul Öğretmenleri tr_TR
dc.subject Tükenmişlik tr_TR
dc.subject Fiziksel aktivite tr_TR
dc.subject Spor tr_TR
dc.subject Middle School Teachers tr_TR
dc.subject Burnout tr_TR
dc.subject Physical activity tr_TR
dc.subject Sports tr_TR
dc.title Ortaokul öğretmenlerinin spora ilişkin tutumları ile tükenmişlik düzeyleri ilişkisi tr_TR
dc.title.alternative The relationships between burnout levels and attitude towards sports in middle school teachers tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Batman Üniversitesi Beden Eğitimi Spor Yüksekokulu tr_TR
dc.contributor.authorID TR121905 tr_TR
dc.contributor.authorID TR25787 tr_TR
dc.contributor.authorID TR12213 tr_TR
dc.identifier.volume 2 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 14 tr_TR
dc.identifier.endpage 26 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster