DSpace Repository

Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Tahmin Et - Gözle - Açıkla Yöntemine Dayalı Deney Tasarımlarının İncelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author BENZER, Elif
dc.contributor.author Kara, Banu
dc.contributor.author Sak, Merve
dc.date.accessioned 2021-12-13T11:12:23Z
dc.date.available 2021-12-13T11:12:23Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Kara, B. , Sak, M. & Benzer, E. (2021). Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Tahmin Et - Gözle - Açıkla Yöntemine Dayalı Deney Tasarımlarının İncelenmesi . İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 22 (1) , 841-865 . DOI: 10.17679/inuefd.863694 en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/44218
dc.description.abstract Öz Bu çalışmanın amacı fen bilimleri öğretmen adaylarının Tahmin Et- Gözle- Açıkla (TGA) yöntemine dayalı deney tasarımı konusundaki yeterliliklerinin belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan bütüncül tek durum deseninden yararlanılmıştır. Araştırma 2018-2019 eğitim öğretim yılında İstanbul’da bir üniversitede Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları-2 dersini almakta olan 57 fen bilimleri öğretmen adayının katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma kapsamında öğretmen adaylarına TGA yöntemi ile ilgili dört saatlik seminer dersi verilmiştir. Seminerden üç hafta sonra öğretmen adayları gruplar oluşturarak mayalanma konusunda TGA yöntemine dayalı bir deney tasarlayarak bu tasarımı rapor haline getirmişlerdir. Bunun sonucunda 17 adet rapor veri kaynağı olarak elde edilmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak TGA’ya dayalı deney tasarımlarını değerlendirmek amacıyla araştırmacılar tarafından alan yazın taraması sonucunda geliştirilen 11 maddelik TGA tasarımı değerlendirme aracı (TGAT) kullanılmıştır. TGA’ya dayalı deney tasarımları tahmin, gözlem, açıklama aşamalarındaki ifadeler bakımından kapalı kodlama yoluyla betimsel olarak iki bağımsız değerlendirici tarafından analiz edilmiş ve verilerin güvenirliği için hesaplanan uyuşum yüzdesinin .86 olduğu belirlenmiştir. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının deney tasarlarken gözlem aşamasında yeterli (%72), tahmin aşamasında kısmen yeterli (%45) ve açıklama aşamasında yetersiz (%20,5) oldukları görülmektedir. TGA’ya dayalı deney tasarımlarının tüm aşamaları değerlendirildiğinde ise başarı yüzdesinin %49,5 olduğu ve bu değerin ortalama değere yakın olduğu ve adayların tasarımlarında kısmen yeterli oldukları belirlenmiştir. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Tahmin Et - Gözle - Açıkla Yöntemine Dayalı Deney Tasarımlarının İncelenmesi en_US
dc.type article en_US
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record