DSpace@İnönü

Okul müdürlerinin özyeterlik inançları ve tükenmişlik düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Demirtaş, Hasan
dc.contributor.author Çağlar, Çağlar
dc.date.accessioned 2016-09-20T10:25:07Z
dc.date.available 2016-09-20T10:25:07Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Demirtaş, H. Çağlar, Ç. (2012). Okul müdürlerinin özyeterlik inançları ve tükenmişlik düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt:13, Sayı:3, 1-22 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4447
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (2012). Cilt:13, Sayı:3, 1-22 ss. tr_TR
dc.description.abstract In this study, it is aimed to analyse the self-efficacy and burnout levels of school principals in terms of several variables and to determine the relationship between their self-efficacy and burnout levels. The population of this descriptive study consists of school principals working at public nursery, primary and high schools in the central town of Sanlıurfa. In the study, to determine the perceptions of principals regarding self-efficacy, “Self- Efficacy Scale for School Administrators”, developed (2004) by Tschannen-Moran and Garies and adapted to Turkish (2009) by Donmez, Ozer and Comert, and to determine the burnout levels of principals, “Maslach Burnout Inventory”, developed (1981) by Maslach and Jackson and adapted to Turkish (1992) by Ergin, were used. The findings of the study are; school principals evaluate themselves sufficient as “much” in terms of selfefficacy scale, as “fairly” in terms of ethical and instructional leadership, as “much” in terms of total selfefficacy; in terms of burnout, they experienced burnout at “moderately” level; in terms of several variables of the study self-efficacy and burnout of principals vary significantly. Another finding of the study is that there are negative and moderate level of correlations between levels of burnout and beliefs of self-efficacy. tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırmada, okul müdürlerinin özyeterlik ve tükenmişlik düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenerek her ikisi arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Betimsel bir çalışma olan araştırmanın evrenini; Şanlıurfa merkez ilçedeki resmi anaokulu, ilköğretim okulu ve liselerde görev yapan okul müdürleri oluşturmaktadır. Araştırmada, müdürlerin özyeterliğe ilişkin algılarını belirlemek amacıyla, Tschannen-Moran ve Garies (2004) tarafından geliştirilen ve Dönmez, Özer ve Cömert (2009) tarafından Türkçeye uyarlaması yapılan “Müdür Özyeterlik Ölçeği” ile müdürlerin tükenmişlik düzeylerini belirlemek için Maslach ve Jackson (1981) tarafından geliştirilen ve Ergin (1992) tarafından Türkçeye uyarlanan Maslach Tükenmişlik Envanteri kullanılmıştır. Araştırmada, okul müdürlerinin kendilerini özyeterlik ölçeğinin yönetim boyutunda “çok”, öğretimsel ve etik liderlik boyutlarında “oldukça” ve özyeterlik toplam açısından “çok” düzeyinde yeterli olarak değerlendirdikleri, tükenmişlik açısından hem ölçeğin alt boyutları hem de toplamında “orta” düzeyde tükenmişlik yaşadıkları, okul müdürlerinin özyeterlik ve tükenmişliklerinin, araştırmanın çeşitli değişkenleri açısından anlamlı biçimde farklılaştığı bulgularına ulaşılmıştır. Araştırmanın bir diğer bulgusu ise müdürlerin tükenmişlikleri ile özyeterlik algıları arasında negatif yönde ve çeşitli düzeylerde bir ilişkinin olduğudur. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Özyeterlik tr_TR
dc.subject Tükenmişlik tr_TR
dc.subject Okul müdürü tr_TR
dc.subject Stres tr_TR
dc.subject Self-efficacy tr_TR
dc.subject Burnout tr_TR
dc.subject School principal tr_TR
dc.subject Stress tr_TR
dc.title Okul müdürlerinin özyeterlik inançları ve tükenmişlik düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative An ınvestigation of the self-efficacy beliefs and burnout levels of school principals in terms of several variables tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Adıyaman Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR25878 tr_TR
dc.contributor.authorID TR31803 tr_TR
dc.identifier.volume 13 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 22 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster