DSpace@İnönü

İlahiyat Fakültesi Lisans Öğrencilerinin Arapça Eğitimi Hakkındaki Görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Aydın, Atik
dc.date.accessioned 2021-12-30T08:59:37Z
dc.date.available 2021-12-30T08:59:37Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Aydın, Atik . "İlahiyat Fakültesi Lisans Öğrencilerinin Arapça Eğitimi Hakkındaki Görüşleri". Mesned İlahiyat Araştırmaları Dergisi 11 / 1 (Haziran 2020): 33-57 . en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/44802
dc.description.abstract Öz “İlahiyat Fakültesi Lisans Öğrencilerinin Arapça Eğitimi Hakkındaki Görüşleri” anketi, farklı bölgelerden 9 İlahiyat ve İslamî İlimler Fakültesinde 586 öğrenciye uygulandı. 14 adet seçenekli 1 adet de açık uçlu soru soruldu. Öğrencilerin çoğu, Arapça eğitimini yeterli görmemektedir. Motivasyon eksikliği, hazırlık sınıfından sonra Arapça derslerinin kesintiye uğraması ve derslerin gramer ve çeviri odaklı olması bu durumun başlıca sebeplerindendir. Öğrencilere göre hazırlık sınıfındaki yoğun Arapça eğitiminden sonra lisans aşamasında dört dönemde sadece ikişer saat Arapça dersinin olması, elde edilen kazanımların yok olmasına sebep olmaktadır. Arapça konuşma ve kendini ifade etmeyi Arapça bilmenin ölçütü olarak gören öğrenciler, en büyük eksikliğin bu konuda olduğunu belirtmektedir. Arapça bilmenin önemi konusunda daha yüksek bir bilince ihtiyaç olduğunu düşünen öğrencilerin hocalardan ve fakülteden en büyük beklentisi, destek, teşvik ve rehberliktir. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title İlahiyat Fakültesi Lisans Öğrencilerinin Arapça Eğitimi Hakkındaki Görüşleri en_US
dc.type article en_US
dc.relation.journal Mesned İlahiyat Araştırmaları Dergisi en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster