DSpace@İnönü

Değerlere göre yönetim ve örgütsel güven ilişkisinin ortaokul öğretmenlerinin algılarına göre incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ayık, Ahmet
dc.contributor.author Şayir, Gönül
dc.contributor.author Yücel, Engin
dc.date.accessioned 2016-09-28T11:21:51Z
dc.date.available 2016-09-28T11:21:51Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Ayık, A. Şayir, G. Yücel, E. (2015). Değerlere göre yönetim ve örgütsel güven ilişkisinin ortaokul öğretmenlerinin algılarına göre incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt:16, Sayı:2, 67-81 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4533
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (2015). Cilt:16, Sayı:2, 67-81 ss. tr_TR
dc.description.abstract In this study, the relationship between secondary school teacher's perceptions of management by values and organizational trust are examined. The research sample consists of 219 secondary school teachers who work in schools affiliated to the Ministry of National Education in Yakutiye district in Erzurum, 2013-2014 academic years. "Organizational Trust Scale" and "Management by Values Scale" are used in data collection. In this correlational research, standard deviation, mean, Pearson Product-Moment Correlation Coefficient and multiple linear regression analysis are used in the analysis of the data. The results of the study indicate that the secondary teachers' views on the management by values are at the level of "Strongly agree". In addition, it has been determined that in secondary schools the management by values is related to teachers’ perceptions of organizational trust. The results of the regression analysis show that all dimensions of organizational trust (trust in manager, trust in colleagues, and trust in partners) are significantly and positively predicted by management by values variable. tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışmada, ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin değerlere göre yönetim ile örgütsel güven algıları arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmanın örneklemi 2013- 2014 eğitim öğretim yılında Erzurum il merkezin Yakutiye ilçesinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı devlet ortaokullarında görev yapmakta olan 219 öğretmenden oluşturmaktadır. Verilerin toplanması için “Örgütsel Güven Ölçeği” ve “Değerlere Göre Yönetim Ölçeği” kullanılmıştır. Betimsel bir çalışma olan bu araştırmada verilerin çözümlenmesinde standart sapma, ortalama, Pearson Momentler Çarpım korelasyonu ve çoklu doğrusal regresyon analizinden faydalanılmıştır. Araştırma sonuçları, ortaokul öğretmenlerinin, ortaokulların değerlere göre yönetilme durumuna ilişkin görüşünün “çok katılıyorum” düzeyinde olduğunu göstermektedir. Ayrıca, ortaokullarda değerlere göre yönetimin öğretmenlerin örgütsel güven algısı ile ilişkili olduğu belirlenmiştir. Regresyon analizi sonuçları ise, örgütsel güvenin tüm boyutlarının (yöneticiye güven, meslektaşlara güven ve paydaşlara güven), değerlere göre yönetim değişkeni tarafından pozitif yönde anlamlı düzeyde yordandığını göstermiştir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Örgütsel güven tr_TR
dc.subject Değerlere göre yönetim tr_TR
dc.subject Ortaokullar tr_TR
dc.subject Organizational trust tr_TR
dc.subject Management by values tr_TR
dc.subject Secondary schools tr_TR
dc.title Değerlere göre yönetim ve örgütsel güven ilişkisinin ortaokul öğretmenlerinin algılarına göre incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative Analyzing the relation between management by values and organizational trust according to the secondary school teachers perceptions tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Atatürk Üniversitesi K.K. Eğitim Fakültesi, Gençlik ve Spor Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı tr_TR
dc.contributor.authorID TR20825 tr_TR
dc.identifier.volume 16 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 67 tr_TR
dc.identifier.endpage 81 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster