DSpace Repository

Kurumsal iletişim temelinde kurumsal portallar: hürriyet haber portalına yönelik karşılaştırmalı bir analiz

Show simple item record

dc.contributor.author Başok Yurdakul, Nilay
dc.contributor.author Ker Dincer, Müjde
dc.contributor.author Bat, Mikail
dc.date.accessioned 2016-09-30T06:21:40Z
dc.date.available 2016-09-30T06:21:40Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Başok Yurdakul, N. Ker Dincer, M. Bat, M. (2012). Kurumsal iletişim temelinde kurumsal portallar: hürriyet haber portalına yönelik karşılaştırmalı bir analiz. İnönü Üniversitesi Akademik Yaklaşımlar Dergisi. Cilt:3, Sayı:1, 1-21 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4590
dc.description İnönü Üniversitesi Akademik Yaklaşımlar Dergisi. (2012). Cilt:3, Sayı:1, 1-21 ss. tr_TR
dc.description.abstract Kurumların İç ve dış çevrelerine yönelik iletişim süreçleri için bilgi iletişim teknolojilerinin yarattığı olanaklardan faydalanmaları 21. yüzyılın kurumsal zorunluluklarından biri haline gelmiştir. İnternet tabanlı iletişim mecraları, sanal ortamın yaratıcılığa açık çok yönlülüğünü desteklerken, aynı zamanda arz talep zincirinin her iki tarafı için de çekici bir güç özelliği göstererek yeni oluşumlara kaynaklık etmiştir. Beklentilerini sürekli değiştiren ve pazarda genellikle talep kısmında yer alan sanal ortam kullanıcısı, klavyenin tuşlarıyla uğraşmak yerine monitörde kalmayı tercih etmesiyle, portal kavramı için bir kıvılcım yaratmış ve bu durumun farkına varan kurumlar da web sitelerini standart çizgiden kurtararak kurumsal portal içerikli yeni siteler oluşturmaya başlamıştır. Hemen her sektörde oluşturulabilen kurumsal portallar, özellikle haber sektöründe işlevsel bir önem arz etmektedir; çünkü bu durum, haberin çeşitliliğinin yanında, bilginin çok yönlülüğüyle de doğrudan ilintilidir. Günümüzün yoğun rekabet ortamında kurumsal portalların, kurumsal iletişim süreci kapsamında tam olarak ne ifade ettiği sorusuyla yola çıkılan bu çalışmada; kurumsal iletişim ve bileşenleri üzerinden hareketle portal kavramı irdelenmekte, kurumsal iletişim ve kurumsal portalların ilişkisi ele alınmakta ve aylık olarak güncellenen Alexa Web Bilgi Şirketine göre Türkiye’nin en fazla ziyaret edilen Hürriyet Haber Portalı’nın, Türkiye, Avrupa ve Amerika Birleşik Devletlerine yönelik üç ayrı yayını için gerçekleştirilen karşılaştırmalı bir analizi yapılarak tartışılmaktadır. tr_TR
dc.description.abstract In the 21st century the usage of information communication technologies (ICTs) has become a necessity in the internal-external communication processes of organizations. Thus, the receptiveness of internet based communication channels to the creativeness strengthens the versatility of its usages. At the same time ICTs being the source of engaging power, helped both sides of the supply-support chain for new constitutions. As the user of virtual media chose to stay on the monitor instead of straggling with the keys of computer, portal concept gained a new perspective and the organizations realizing this new understanding, started to create new web sites based on corporate portals. Although corporate portals are important for almost every business area, they are vital for organizations in the news area due to the versatility of information. This paper starts with the idea to find an answer to the question what does corporate portals mean in today’s competitive milieu. Hence from this point portal concept depending on corporate communication and its components is explicated. Also the relationship between corporate communication and corporate portals are discussed with the help of comparative analysis done on News Portals of Hürriyet (according to the monthly updated Alexa Web Information Firm) broadcasted in Turkey, Europe and the United States of America. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Akademik Yaklaşımlar Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Corporate communication tr_TR
dc.subject Corporate portal tr_TR
dc.subject Hürriyet news portal tr_TR
dc.subject Kurumsal iletişim tr_TR
dc.subject Kurumsal portal tr_TR
dc.subject Hürriyet haber portalı tr_TR
dc.title Kurumsal iletişim temelinde kurumsal portallar: hürriyet haber portalına yönelik karşılaştırmalı bir analiz tr_TR
dc.title.alternative Corporate portals from the perspectıve of corporate communıcatıons: A comparatıve analysıs on hürriyet news portal tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Akademik Yaklaşımlar Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR206462 tr_TR
dc.contributor.authorID TR179029 tr_TR
dc.contributor.authorID TR21440 tr_TR
dc.identifier.volume 3 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 21 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Cilt 3 Sayı 1 [5]
    Cilt 3' e ait sayılar bu alt bölümde listelenir.

Show simple item record