Estetik bağlamında varlık, insan, sanat ve sanat eseri arasında varolan sıkı bağlantılar, onların
ontolojik yapılarını ve bu yapılar arasındaki ilişkileri inceleme gereğini doğurmuştur. Bu ontik
incelemeler, söz konusu yapıları ve ortaya çıkan sanat eserini daha kolay ve doğru anlama,
yorumlama olanağını sağlar. Tarihin çok önceki dönemlerine kadar dayanan varlığın ve sanatın ne
olduğu konusundaki sorular, antik dönem filozoflarından Platon ve Aristoteles’in de temel
incelemene alanlarından olmuştur. Özne-Nesne arasında bir sanatsal yapıt aracılığıyla oluşan bağ
ve bu bağın araştırılması, hem epistemolojik hem de ontolojik bir değerlendirmeyi
gerektirmektedir. Fakat bu noktada ontolojik değerlendirme öne çıkar.
Bu çalışmada, genel olarak Ontoloji, özel olarak da Müzik Ontolojisi kapsamında, temel eserler
olarak seçilen, “İsmail Tunalı’nın “ Sanat Ontolojisi” ve “Estetik” adlı kitaplarından yola çıkılarak,
konu incelenecektir. Yöntemimiz, ülkemizde özellikle sanatı, sanat eserlerini anlama, çözümleme
alanında kılavuz bir rol oynadığını söyleyebileceğimiz bu eserler aracılığıyla, alanın önemli
isimleri Nicholai Hartmann ve Roman İngarten’in görüşlerinden de yararlanarak, ontoloji ve sanat
ontolojisi üzerinden müziğin ontolojisini kavramaya çalışmak olacaktır.
Presence in the aesthetic sense, people who have tight connections between art and art work has
led to the need to examine the relationship between their ontological structures and these structures.
This ontical investigations provides the opportunity to interpret the structures and the resulting art
work easier and more accurate understanding. Questions about what is art and presence has also
become one of the main research field from ancient philosophers Plato's and Aristotle's until the
history dates back to the very early periods. Connection between subject-object formed with artistic
works and investigation of this bond requires both an ontological and epistemological evaluation.
But ontological assessment put forward at this point.
In this study, ontology in general, particularly in the context of Music Ontology is selected as the
main works, Ismail Tunalı’s the "Art Ontology" and "Aesthetics" starting from the books, the issue
will be examined. Our method will be to work to understand the ontology of music in our country
through art ontology, particularly understanding art and art works, in the analysis field guide
through these works can say that play a role, making use of the most important names Nicholai Hartmann and Roman Ingarten's view of the field, ontology.