Güzel Sanatlar Liselerinde kullanılan 9. Sınıf piyano ders kitabı, öğrenciler ve öğretmenler
açısından temel materyallerden birisi olup onlar için bir rehber niteliği taşımaktadır. Bu
nedenle büyük bir öneme sahiptir. Öğrencilerin ve öğretmenlerin piyano derslerini doğru bir
şekilde yürütebilmeleri açısından kitapta bulunan çalışmaların ve eserlerin doğru olarak
seçilmesi gerekmektedir. Kitapta bulunan teknik çalışmaların ardından, eserlerin bu teknik
çalışmaya uygun olarak verilmesi bu kazanımın doğru olarak gerçekleştirilebilmesini
sağlamaktadır. Bu nedenle teknik çalışmaların ve teknik çalışmanın ardından gelen
bütünleyici eserlerin birbirini tamamlar nitelikte olması gerekmektedir. Böylece piyano
eğitimi süreci olumlu bir şekilde gerçekleşecektir.
Araştırmada, nitel araştırma tekniklerinden içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın
amacı; Güzel Sanatlar Liselerinde kullanılan 9. Sınıf piyano ders kitabında bulunan teknik
çalışma ve piyano eserleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Kitapta bulunan teknik
çalışmalar ve ilgili eserler incelenmiş, teknik çalışmalar ve bu çalışmaların ardından gelen
eserlerin birbiriyle bağlantı durumuna ne ölçüde özen gösterildiği araştırılmıştır. Ayrıca bu
araştırma, Ülkemizde mesleki müzik eğitiminin temelini oluşturan Güzel Sanatlar Liselerinde
ilk kez öğrenildiği varsayılan ve zorunlu olarak okutulan piyano derslerinin
gerçekleştirilmesinde kullanılan ders kitaplarının incelenmesine ve piyano eğitimine katkı
sağlamasına olanak sunması açısından önem taşımaktadır. Araştırma bulgularından yola
çıkılarak, bazı teknik çalışma ve ilgili eserlerin bütünlük sağlanamadığı görülmüştür. Teknik
çalışmaların ve ardından gelen eserlerin birbirini tamamlamadığı sonucuna varılmıştır. Bu
sonuçlardan yola çıkılarak bazı çözüm önerileri getirilmiştir.
Fine the textbook used in Grade 9 piano Arts High School, one of the basic materials for
students and teachers is carries a guide for them. It is therefore of great importance. Students
and teachers of piano lessons correctly work in the book in terms of conducting the works and
should be selected correctly. After the technical work on the book , giving the works in
accordance with this technical work is performed correctly enable this acquisition. Therefore
the technical studies and technical studies which then must be complementary works in
complement each other. Thus piano training process will take place in a positive way.
In the study, content analysis method of qualitative research techniques were used. The
purpose of the research; Fine Arts Grade 9 piano lessons used in the study of the relationship
between art and piano pieces in the book is examined. Examined technical studies and related
works in books, technical studies and the subsequent care of the works of this work has been
investigated to what extent the connection status is shown with each other. In addition, this
research, our country is important in terms of presenting opportunities to contribute to inspect
and piano education textbooks used in carrying out the first time learned that the default and
mandatory as taught piano lessons in the School of Fine Arts form the basis of professional
music training. Starting from the research findings, some technical work and was unable to
ensure the integrity of the related works. Technical work and then from work has concluded
that complete each other . Some solutions are the basis of these results has been introduced.