DSpace@İnönü

Güzel sanatlar liselerinde kullanılan 9. Sınıf piyano ders kitabındaki teknik çalışma ve ilgili piyano eserleri arasındaki ilişkinin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Toptaş, Barış
dc.contributor.author Karataş, Yasemin
dc.date.accessioned 2016-10-07T12:49:04Z
dc.date.available 2016-10-07T12:49:04Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Toptaş, B. Karataş, Y. (2016). Güzel sanatlar liselerinde kullanılan 9. Sınıf piyano ders kitabındaki teknik çalışma ve ilgili piyano eserleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi. Cilt:2, Sayı:1, 21-31 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4738
dc.description İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi. (2016). Cilt:2, Sayı:1, 21-31 ss. tr_TR
dc.description.abstract Güzel Sanatlar Liselerinde kullanılan 9. Sınıf piyano ders kitabı, öğrenciler ve öğretmenler açısından temel materyallerden birisi olup onlar için bir rehber niteliği taşımaktadır. Bu nedenle büyük bir öneme sahiptir. Öğrencilerin ve öğretmenlerin piyano derslerini doğru bir şekilde yürütebilmeleri açısından kitapta bulunan çalışmaların ve eserlerin doğru olarak seçilmesi gerekmektedir. Kitapta bulunan teknik çalışmaların ardından, eserlerin bu teknik çalışmaya uygun olarak verilmesi bu kazanımın doğru olarak gerçekleştirilebilmesini sağlamaktadır. Bu nedenle teknik çalışmaların ve teknik çalışmanın ardından gelen bütünleyici eserlerin birbirini tamamlar nitelikte olması gerekmektedir. Böylece piyano eğitimi süreci olumlu bir şekilde gerçekleşecektir. Araştırmada, nitel araştırma tekniklerinden içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın amacı; Güzel Sanatlar Liselerinde kullanılan 9. Sınıf piyano ders kitabında bulunan teknik çalışma ve piyano eserleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Kitapta bulunan teknik çalışmalar ve ilgili eserler incelenmiş, teknik çalışmalar ve bu çalışmaların ardından gelen eserlerin birbiriyle bağlantı durumuna ne ölçüde özen gösterildiği araştırılmıştır. Ayrıca bu araştırma, Ülkemizde mesleki müzik eğitiminin temelini oluşturan Güzel Sanatlar Liselerinde ilk kez öğrenildiği varsayılan ve zorunlu olarak okutulan piyano derslerinin gerçekleştirilmesinde kullanılan ders kitaplarının incelenmesine ve piyano eğitimine katkı sağlamasına olanak sunması açısından önem taşımaktadır. Araştırma bulgularından yola çıkılarak, bazı teknik çalışma ve ilgili eserlerin bütünlük sağlanamadığı görülmüştür. Teknik çalışmaların ve ardından gelen eserlerin birbirini tamamlamadığı sonucuna varılmıştır. Bu sonuçlardan yola çıkılarak bazı çözüm önerileri getirilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract Fine the textbook used in Grade 9 piano Arts High School, one of the basic materials for students and teachers is carries a guide for them. It is therefore of great importance. Students and teachers of piano lessons correctly work in the book in terms of conducting the works and should be selected correctly. After the technical work on the book , giving the works in accordance with this technical work is performed correctly enable this acquisition. Therefore the technical studies and technical studies which then must be complementary works in complement each other. Thus piano training process will take place in a positive way. In the study, content analysis method of qualitative research techniques were used. The purpose of the research; Fine Arts Grade 9 piano lessons used in the study of the relationship between art and piano pieces in the book is examined. Examined technical studies and related works in books, technical studies and the subsequent care of the works of this work has been investigated to what extent the connection status is shown with each other. In addition, this research, our country is important in terms of presenting opportunities to contribute to inspect and piano education textbooks used in carrying out the first time learned that the default and mandatory as taught piano lessons in the School of Fine Arts form the basis of professional music training. Starting from the research findings, some technical work and was unable to ensure the integrity of the related works. Technical work and then from work has concluded that complete each other . Some solutions are the basis of these results has been introduced. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Piyano tr_TR
dc.subject Piyano ders kitabı tr_TR
dc.subject Güzel sanatlar liseleri tr_TR
dc.subject Piano tr_TR
dc.subject Piano lesson book tr_TR
dc.subject Fine arts schools tr_TR
dc.title Güzel sanatlar liselerinde kullanılan 9. Sınıf piyano ders kitabındaki teknik çalışma ve ilgili piyano eserleri arasındaki ilişkinin incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative Investıgatıon of fıne arts hıgh school class 9 used ın the relatıonshıp between the technıcal studıes pıano course book and related pıano works tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi Devlet Konservatuvarı tr_TR
dc.contributor.authorID TR30062 tr_TR
dc.contributor.authorID TR228315 tr_TR
dc.identifier.volume 2 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 21 tr_TR
dc.identifier.endpage 31 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

  • Cilt 2 Sayı 1 [9]
    Cilt 2' e ait sayılar bu alt bölümde listelenir.

Basit öğe kaydını göster