Uluslararası keman literatüründe önemli yer edinmiş keman konçertolarının (Mendelsshon, Tchaikovsky, Sibellius,
Paganini, Bach vd.) yanı sıra keman öğretiminin ilk yıllarından itibaren teknik ve müzikal gelişimin sağlanmasına
yönelik eğitsel nitelikte birçok keman konçertosu bulunmaktadır (Rieding, Seitzs, Viotti, Berio, Rode vd.). Türk
bestecileri uluslararası düzeyde başarı kazanmış keman konçertoları yazmalarına rağmen, Batılı besteciler gibi keman
eğitimine yönelik konçertolar yazmamışlardır. Bu yüzden Türkiye’de keman eğitimi veren kurumlarda Türk
bestecilerinin keman konçertolarının eğitsel amaçlı olarak kullanıldığı söylenemez.
Bu araştırmada, teknik analizi yapılan Necdet Levent’in 1 numaralı Keman Konçertosu’nun, hem geleneksel Türk
müziği malzemelerini, hem de keman eğitiminin belirli evrelerinde teknik becerileri geliştirici unsurları taşıması
bakımından keman öğretiminde kullanılabilirliğinin olduğu tespit edilmiştir.
In universal violin literature, there are many pedagogical violin concertos for devoloping technical and musical skills
from in the early years of the violin education (Rieding, Seitzs, Viotti, Berio, Rode, et. al.) besides violin concertos
which have important places in this literature (Mendelsshon, Tchaikovsky, Sibellius, Paganini, Bach vd.). Although,
Turkish composers have written violin concertos which have been succesful on international level, they haven’t written
violin concertos for violin education like Western composers. Therefore, it can’t be said that the violin concertos of
Turkish composers used enough as pedagogical.
It was determined that, Necdet Levent’s violin concerto No 1 which has analysed in this study can be used for violin
education in terms of both having traditional Turkish Music materials and elements which are important for developing
technical skills on some certain levels of violin education.