Kültürel sermaye, insanların belli ortak değerler, davranışlar, pratikler vb. etrafında bir araya gelerek sınırlarını
belirlediği, kendilerini başkalarından farklılaştırmada başvurduğu stratejilerle simgesel anlam kazanan “müziksel
söylemler ve pratikler” olarak tanımlanabilir. Bu söylem ve pratikler, insanların „belli ortak değerler, davranışlar,
pratikler vb. etrafında bir araya gelerek sınırlarını belirlediği‟ kolektivitelerin, farklılıklarının vurgulandığı köşe taşlarını
oluşturur. Kolektiviteler içerisinde yer alan bireyler, kültürel sermayeyi oluşturan unsurlarla kendi bütünlüklerinin
geleneksel değer ve pratiklerini geliştirirler, kültürel sermayeyi oluşturan unsurları birbirleriyle paylaşırlar ve bu
unsurların devamlılığını sağlarlar. Kültürel sermayenin paylaşımı, müzik türeleri çevresinde bir araya gelen insanların
oluşturdukları müzik scenelerinde de görülür. Bu sermaye biçimi scene‟i oluşturan gruplar ve sanatçılar, scene‟e adını
veren müzik türü ile ilgili tarihsel ve üsluba dayalı ayrıntılı bilgi ve scene kolektivitesinin farklılık unsurları olan
görünümler, söylemler ve davranışlar hakkında bilgili ve „görgülü‟ olmayı içerir.
Bu çalışma, İzmir Extreme Metal Scene örneğinde, bir yerel scene‟in üyelerinin, kendilerini içinde konumlandırdıkları
müzik scene‟ninin üyelerinin kültürel sermayesiyle girdikleri ilişkiyi açıklamayı amaçlar. Çalışma öncelikle scene
teorilerinden hareketle Extreme Metal Scene‟i tanımlar ve Extreme Metal kolektivitesi içindeki üyelerin belli ortak
değerler, davranışlar, pratikler vb. etrafında bir araya gelerek sınırlarını belirlediği, kendilerini başkalarından
farklılaştırmada başvurduğu kültürel sermayelerinin ana unsurlarını belirleyerek, İzmir Extreme Metal Scene üyelerinin
bu unsurlarla olan ilişkisini betimler.
Cultural capital, can be defined as "musical discourses and praxis" formed by gathering around some certain common
values, behaviours and praxis and find symbolic meaning for its use as a tool for distinctness . These discourses and
praxis build the milestones of the collectivitys' distinctness which people shape by gathering around some certain
common values, behaviors and praxis. Individuals taking part in collectivities enhance their traditional values and praxis
with the elements of the cultural capital, share them out and maintain their permanency. Sharing the cultural capital,
can also be seen in music scenes formed by people who gather around musical genres. This type of capital contain
wisdom and experience on music bands and artists, detailed historical and performing related information on the music
genre that denominate the scene, and views, discourses and behaviors that shape the distinctness of the scene
collectivity.
This study intends to explain the relationship between the members of a local scene and the cultural capital of the music
scene in which the members locate themselves, in the case of Izmir Extreme Metal Scene. The study, primarily
describes the Extreme Metal Scene with reference to scene theory and determines the main cultural capital factors which the members of the scene use it for distinguishing themselves from rest of the society by gathering around some
certain values, behaviors and praxis.