Thespis‟ten bu yana oyuncu; oyun metninin sahnede yeniden üretiminde asal malzeme olmuştur. Onun mask ile role
bürünmesi, psikolojik yolculukla rol kişisiyle yakınlık kurması gibi tüm yöntemler aslında tek bir amaca hizmet eder:
Seyirciyi o karaktere inandırmak, sahne ile seyir yeri arasında illüzyonu kurmak ya da kırmak. Metinlerarası bir
düzlemde üç oyunda, oyuncunun varoluş sorgulaması yapılırken; elde ettiği rol, kazandığı itibar, iade ettiği itibar
konuları iç içe geçer.
From Thespis to present actor was been prime material in the reproduction of the text on the stage. Role in the
masquerade mask, become close to the play character and as well as all methods serves one aim: To convince the
audience that character, to create the illusion or to eliminate between the looking place with the stage. While
questioning the existence of actor as intertextual; nested threads obtained the role, won the reputation, the reputation of
return through in the three plays.