DSpace@İnönü

Resim boyalarında ışık haslığının uygulamalı incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yalçın Wells, Şehnaz
dc.date.accessioned 2016-11-02T05:54:15Z
dc.date.available 2016-11-02T05:54:15Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Yalçın Wells, Ş. (2013). Resim boyalarında ışık haslığının uygulamalı incelenmesi. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi. Cilt:3, Sayı:8, 165-171 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4917
dc.description İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi. (2013). Cilt:3, Sayı:8, 165-171 ss. tr_TR
dc.description.abstract Sanatçılar tuval üzerine resim yaparken genellikle yağlı boya, su bazlı yağlı boya ve akrilik boyalar kullanmaktadırlar. Üzerine resim yapılan tuval bezlerinin yüzeyi astarlanarak kullanıma hazır hale getirilmektedir. Çalışmada, tuval bezine uygulamak için resim yaparken en çok tercih edilen yağlı boya ve akrilik ile su bazlı yağlı olmak üzere 3 çeşit boya tekniği seçilmiştir. Resim altı malzemesi olantuval bezi üzerine, aynı renk tonundaki kırmızı (Cadmium Red Hue) boyalar sabit baskı basıncı ile eşit miktarda şerit zemin boya olarak uygulanmıştır. Uygulanan boyaların tam kuruduktan sonra Spektrofotometre ile L*a*b* değeri ölçülmüştür. Boyanın uygulandığı tuval bezi Blue Wool Scale ile yanyana Solarbox cihazına koyularak 300 saat 1500 watt UV ışık altında otobar filtre ile soldurmaya maruz bırakılmıştır. Soldurma sonrası rengin Spektrofotometre ile tekrar L*a*b* değeri ölçülerek sapması tespit edilmiştir. Ayrıca soldurulmuş boya Blue Wool Scale ile yanyana konulup mukayese edilerek ışık haslığı değeri belirlenmiştir. Sonuçlar tablo ve grafiklerle gösterilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract Artists generally use oil paints, water based oil paints and acrylic paints to paint on canvas or cardboard. In order to be prepared for painting the surface of the canvas fabrics are primed. In this investigation 3 types of oil and acrylic based paints, which are and commonly used in the art of painting, were chosen to apply onto the canvas. Onto the canvas base which was to be painted on, the same toned red paints (Cadmium Red Hue) were applied with constant print pressure and equal amount as surface paint. After drying the L*a*b* value of the printed paints were measured with the Spectrophotometer. The paints printed on the cardboard were exposed to be faded together with Blue Wool Scalein a Solarboxunder 1500 watt UV rays for 300 hours by using autobar filter. After fading, the deviation in colour was determined by measuring the L*a*b* value with the Spectrophotometer. Also the light fastness value of the paint was determined by comparison to the Blue Wool Scale. Results are shown in tables and graphs. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Işık haslığı tr_TR
dc.subject Yağlı boya solması tr_TR
dc.subject Akrilik boya solması tr_TR
dc.subject Su bazlı yağlı boya solması tr_TR
dc.subject Renk farkı tr_TR
dc.subject Lightfastness tr_TR
dc.subject Fading of Oil Paints tr_TR
dc.subject Fading of Acrylic Paints tr_TR
dc.subject Fading of Water Based Oil Paints tr_TR
dc.subject Color Difference tr_TR
dc.title Resim boyalarında ışık haslığının uygulamalı incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative The applıed ınvestıgatıon on the lıght fastness of art paınts tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Marmara Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 3 tr_TR
dc.identifier.issue 8 tr_TR
dc.identifier.startpage 165 tr_TR
dc.identifier.endpage 171 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

  • Cilt 3 Sayı 8 [9]
    Cilt 3' e ait sayılar bu alt bölümde listelenir.

Basit öğe kaydını göster