DSpace@İnönü

Müzik eğitiminde çalgı çalışma yöntemleri ölçek geliştirme çalışması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Küçükosmanoğlu, Hayrettin Onur
dc.contributor.author Babacan, Ezgi
dc.contributor.author Babacan, Murat Devrim
dc.contributor.author Yüksel, Gözde
dc.date.accessioned 2016-11-07T11:06:59Z
dc.date.available 2016-11-07T11:06:59Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Küçükosmanoğlu, H. O. Babacan, E. Babacan, M. D. Yüksel, G. (2016). Müzik eğitiminde çalgı çalışma yöntemleri ölçek geliştirme çalışması. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi. Cilt:6, Sayı:13, 189-198 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4992
dc.description İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi. (2016). Cilt:6, Sayı:13, 189-198 ss. tr_TR
dc.description.abstract Müzik eğitiminin en önemli öğelerinden birisi olan çalgı eğitiminin amacı çalgı çalmaya yönelik teknik ve müzikal davranışların kazanılmasıyla çalgı çalma becerisini geliştirmektir. Bu becerinin gelişmesinde doğru çalışma yöntemleri ve alışkanlıkları kazanılması önemlidir. Çalgı çalışmaya yönelik bireysel çalgı çalışma yöntemleri yeterlik düzeyinin belirlenmesi, öğrencilerin çalışma yöntemlerindeki eksikliklerin belirlenmesi, öğrenciye farkındalık kazandırması ve çalgı çalışma yöntemleriyle ilgili yapılacak yeni araştırmalarla bu alandaki boşluğu doldurması bakımından önemli görülmektedir. Bu araştırma çalgı çalışmaya yönelik geçerli ve güvenilir çalgı çalışma yöntemleri ölçeği geliştirmek amacıyla yapılmıştır. Ölçek 16 maddeden oluşmuştur. Ölçeğin geçerlik-güvenirlik çalışmaları, 2014-2015 eğitim-öğretim yılı güz döneminde müzik eğitimi anabilim dalında öğrenim gören 330 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Ölçeğin yapı geçerliğinin belirlenmesi için döndürülmüş bileşenler analizi yapılmış, KMO değeri 0.843 ve Bartless testi anlamlı bulunmuştur. Güvenilirliği sağlamlaştırmak amacıyla testin toplam puanlarına göre oluşturulan alt %27’lik ve üst %27’lik grupların madde puan ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık gözlemlenmiştir (-29.818; p<0.01). Tek boyutta toplanan ve 16 maddeden oluşan ölçeğin Cronbach Alpha güvenirlik kat sayısı 0.811 olarak bulunmuştur. Ölçekten alınabilecek en düşük puan 16, en yüksek puan ise 80'dir. Geliştirilen bu ölçek ile çalgı eğitimi alan öğrencilerin bireysel çalgı çalışma yöntemlerini ne düzeyde uyguladıkları belirlenebilir. Yapılan analizler neticesinde tek boyuttan toplanan "Çalgı Çalışma Yöntemleri Ölçeği"nin öğrencilerin çalışma yöntemleri düzeylerinin belirlenmesinde güvenle kullanılabileceği tespit edilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract One of the most important elements of music education is to develop the instrument playing skills to the acquisition of technical and musical instruments playing behavior for the purpose of the instrument training. Gaining correct working methods and habits is important for the development of these skills. Determination of individual instruments working methods proficiency levels for the instruments work, identifying gaps in students' working methods, new research will be related to the increase awareness of students and musical work is considered to be important to fill the gap in this area. This research was carried out to develop a scale of instrument study methods that is valid and reliable. The scale consists of 16 items. The validity and reliability works of the scale was conducted on 330 students who are reading the fall semester of 2014-2015 academic year in the Department of Music Education. To determine the construct validity of the scale, rotated component analysis was performed, and founded KMO value was 0.843 and Bartless test was meaningful. 27% of the lower and upper 27% groups that formed according to total scores of test in order to strengthen the reliability, were observed a significant difference between the mean score (- 29.818, P <0.01). The Cronbach Alpha reliability coefficient of the scale which was collected in a single dimension and consisted of 16 items, was found 0.811. 16 is the lowest score and 80 is the highest score that can be taken from the scale. With developed scale, it can be determined that at what level the students who taking instrument training lessons can apply individual study methods. As a result of the analyzes it was determined that the " Instrument Study Methods Scale" that was collected in a single dimension can be used safely in the determination of the level of students’ study methods. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Müzik eğitimi tr_TR
dc.subject Çalgı eğitimi tr_TR
dc.subject Çalışma yöntemleri tr_TR
dc.subject Geçerlikgüvenirlik tr_TR
dc.subject Ölçek geliştirme tr_TR
dc.subject Music education tr_TR
dc.subject Instrument education tr_TR
dc.subject Study methods tr_TR
dc.subject Validity and reliability tr_TR
dc.subject Developing scale tr_TR
dc.title Müzik eğitiminde çalgı çalışma yöntemleri ölçek geliştirme çalışması tr_TR
dc.title.alternative A research on developıng ınstrument study methods scale ın musıc educatıon tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Necmettin Erbakan Üniversitesi Devlet Konservatuarı, Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR9359 tr_TR
dc.contributor.authorID TR43606 tr_TR
dc.contributor.authorID TR139568 tr_TR
dc.contributor.authorID TR144303 tr_TR
dc.identifier.volume 6 tr_TR
dc.identifier.issue 13 tr_TR
dc.identifier.startpage 189 tr_TR
dc.identifier.endpage 198 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster