DSpace@İnönü

Keçe üzerine farklı yüzey düzenleme teknileri ile giyilebilir sanat ürünleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Sevinç, Betül
dc.contributor.author Oyman, Naile Rengin
dc.date.accessioned 2016-11-07T13:21:49Z
dc.date.available 2016-11-07T13:21:49Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Sevinç, B. Oyman, N. R. (2016). Keçe üzerine farklı yüzey düzenleme teknileri ile giyilebilir sanat ürünleri. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi. Cilt:6, Sayı:13, 263-277 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4999
dc.description İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi. (2016). Cilt:6, Sayı:13, 263-277 ss. tr_TR
dc.description.abstract Tekstil, tarih öncesi dönemlerde bitki saplarının ve yapraklarının kullanımıyla başlamış, Neolitik dönemde de koyun ve keçinin evcilleştirilmesi sonucunda yün elyafı ile tanışmıştır. Keçe, yeryüzünde bilinen en eski tekstil yüzeyidir. İlk defa nasıl yapıldığı ve kullanıldığı hakkında kesin veriler olmamasına rağmen; kullanımına ait en eski yazılı belge Homeros’un ‘İlyada’ adlı eserindedir. Geçmişten günümüze kullanım alanları nedeniyle de keçe, her zaman günlük yaşamın bir parçası olarak varlığını sürdürmüştür. Bir dönem için kullanım alanları azalan keçenin; birçok çeşidi günümüzde turistik, hediyelik eşya üretiminin dışında tekstil ve moda tasarımı alanında da başrolü oynamaktadır. Tekstil/Lif sanatında yeni bir gelişme olarak beliren ve giderek benimsenen “Giyilebilir Sanat” (Wearable Art) hareketi tanımlanmakta ve bu alanda giyinmenin örtünme ihtiyacının ötesine geçişi olarak yorumlanmaktadır. Giyilebilir Sanat hareketinde birey-giysi ilişkisinde fikir, duygu, heyecan ve form bileşiminin giysilere aktarıldığı üzerinde durularak tekstillerin elle tutulur, dokunulabilir ürünlere dönüştüğü sonucuna varılmaktadır. Bu çalışmada, geçmişten günümüze keçe sanatının, Türk kültürü içindeki yerinin ve öneminin belirtilmesi, Keçenin insan sağlığı açısından önemi de düşünülerek keçe üzerine farklı yüzey düzenleme teknikleri uygulayarak, giyilebilir sanat ürünlerinin tasarlanması amaçlanmaktadır. Günümüzde artık tepme keçe geleneksel değerini koruması yanında keçe yüzey teknikleri ile bütünleştirildiği çeşitli örnek tasarımların uyarlandığı “Giyilebilir Sanat Ürünlerine “de yer verilmektedir. “Keçe Üzerine Farklı Yüzey Düzenleme Teknikleri İle Giyilebilir sanat ürünleri’’ adlı bu tez çalışmasında farklı yünler ile denemeler yapılarak yerli yünlerin giyilebilir bir ürüne uygun olmadığı kalın ve kaba düştüğü, Avusturalya Merinos Yünlerinin ipeksi yumuşak dokusu ile daha uygun bir çalışma elde edildiği sonucuna varılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract Textiles began with the usage of plant stems and leaves in prehistoric times continued with the fiber as a result of the domestication of the sheep and goats in the Neolithic Period. There is no definite evidence abaut felt making and its usage , the oldest written document on its usage is in the literary work of Homeros named İlyada. Alsa with the wide usage of fields from past to present, felt has always been a port of our daily lives. Felt, the usage of which desereased at one period, is now playing a key role in textile and fashion desing besides its usage in touristic things and souvenirs. Wearable Art or “art to wear” which appears as a new development in contemporary textile/ fiber art, increasingly adopted an art to wear with interest in this field of art, artworks and their artists. Wearable Art stream is interpreted as a transition to ‘wearing’ beyond the need for covering one’s self. The modern idea of wearable art seems to have surfaced more than once in various forms. Concluded that artist narrates his ideas, emotions and excitements transferred as a clothing form which is tangible artworks. In this study, it is amied to desing werarable art products by applying different surface editing technigu on felt also by heeding the importance of felt on human health and to emphasize the importance of felt desing in Turkish culture from past to present.Nowadays, traditional values, the protection of the felt pad surface design techniques that integrate with the adaptation of various examples as well as " Wearable Art Products " are also included. " Felt of Different Surface Editing Techniques with wearable art '' It's thicker is not suitable to be worn a product of domestic wool done experimenting with different wool in this thesis and rough falls, Australian merino with a silky soft texture of wool has reached the end it obtained a more convenient operation. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Keçe tr_TR
dc.subject Keçe yapımı tr_TR
dc.subject Türk kültürü tr_TR
dc.subject Giyilebilir sanat tr_TR
dc.subject Yüzey düzenleme tr_TR
dc.subject Felt tr_TR
dc.subject Felt Making tr_TR
dc.subject Turkish culture tr_TR
dc.subject Felt Techniques tr_TR
dc.subject Wearable Art tr_TR
dc.subject Surface tr_TR
dc.title Keçe üzerine farklı yüzey düzenleme teknileri ile giyilebilir sanat ürünleri tr_TR
dc.title.alternative Edıtıng technıgues wıth dıfferent surfaces on felt wearable art products tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Süleyman Demirel Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR108052 tr_TR
dc.identifier.volume 6 tr_TR
dc.identifier.issue 13 tr_TR
dc.identifier.startpage 263 tr_TR
dc.identifier.endpage 277 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster