DSpace@İnönü

An absurdıst play: Samuel Beckett’s endgame

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author İplikçi Özden, Ayşenur
dc.date.accessioned 2016-11-08T06:40:56Z
dc.date.available 2016-11-08T06:40:56Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation İplikçi Özden, A. (2016). An absurdıst play: Samuel Beckett’s endgame. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi. Cilt:6, Sayı:13, 305-312 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/5002
dc.description İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi. (2016). Cilt:6, Sayı:13, 305-312 ss. tr_TR
dc.description.abstract This study aims to examine Samuel Beckett’s Endgame as an absurdist play considering certain aspects and characteristics of this kind of drama such as silence, pause, repetitions, no story or plot, no recognizable or definable decor, unconventional dialogue and interest in global and universal problems rather than contemporary issues. With the changing state of the world and especially due to the destructive effects of the Second World War, feelings of meaninglessness and nothingness spread over the world sending forth despair and disenchantment with the accepted values. Beckett, reflecting these issues in his plays, can be considered to be a prominent absurdist playwright and his play Endgame is a typical absurdist play which depicts the characteristics of this kind of drama and shows the emptiness and alienation in the modern world. In this study, by examining this play, it is depicted that with the absurdist drama the alienated modern world is successfully put on the stage and the familiar well-made plays have begun to be replaced by these typical examples of absurdist drama. tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı sessizlik, ara, tekrarlar, hikaye ya da olay örgüsü yokluğu, fark edilebilir ve tanımlanabilir dekor yokluğu, sıra dışı diyalog ve çağdaş meselelerden çok küresel ve evrensel sorunlarla uğraş gibi absürt tiyatro türünün belli noktaları ve özelliklerini göz önünde bulundurarak, Samuel Beckett’in Endgame eserini absürt bir oyun olarak incelemektir. Dünyanın değişen düzeniyle birlikte ve özellikle de İkinci Dünya Savaşının tahrip edici etkilerine bağlı olarak, anlamsızlık ve hiçlik duyguları, kabul edilen değerlere karşı duyulan bir düş kırıklığı ve ümitsizlik saçarak dünya üzerinde yayılmıştır. Bu konuları eserlerinde yansıtan Beckett, önde gelen bir absürt oyun yazarı olarak kabul edilebilir ve Endgame isimli oyunu, bu oyun türünün özelliklerini yansıtan ve modern dünyadaki boşluğu ve yabancılaşmayı gösteren karakteristik bir absürt oyun olarak değerlendirilebilir. Bu çalışmada, adı geçen oyun incelenerek, absürt tiyatroyla, yabancılaşmış modern dünyanın başarılı bir şekilde sahnelendiği ve alışılan iyi yapılandırılmış ve olay örgüsü olan oyunların, absürt drama örnekleriyle yer değiştirmiş olduğu ortaya konmuştur. tr_TR
dc.language.iso eng tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Absurd drama tr_TR
dc.subject Meaninglessness tr_TR
dc.subject Silence tr_TR
dc.subject Pause tr_TR
dc.subject Repetition tr_TR
dc.subject Nothingness tr_TR
dc.subject Absürt drama tr_TR
dc.subject Anlamsızlık tr_TR
dc.subject Sessizlik tr_TR
dc.subject Ara tr_TR
dc.subject Tekrar tr_TR
dc.subject Hiçlik tr_TR
dc.title An absurdıst play: Samuel Beckett’s endgame tr_TR
dc.title.alternative Absürt bir oyun: Samuel Beckett’in Endgame adlı eseri tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi tr_TR
dc.identifier.volume 6 tr_TR
dc.identifier.issue 13 tr_TR
dc.identifier.startpage 305 tr_TR
dc.identifier.endpage 312 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster