DSpace@İnönü

Gardenıng and chıldren’s garden

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Pouya, Sima
dc.contributor.author Cındık Akıncı, Yasemin
dc.contributor.author Demirel, Öner
dc.date.accessioned 2016-11-08T07:35:51Z
dc.date.available 2016-11-08T07:35:51Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Pouya, S. Cındık Akıncı, Y. Demirel, Ö. (2016). Gardenıng and chıldren’s garden. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi. Cilt:6, Sayı:13, 343-353 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/5006
dc.description İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi. (2016). Cilt:6, Sayı:13, 343-353 ss. tr_TR
dc.description.abstract The last decade has witnessed a groundswell of enthusiasm for children’s gardens and the educational programs that are closely integrated with them. Children can learn new skills, have fun, play and develop selfconfidence by spending time in the garden tending plants. Most children enjoy being outdoors and love digging in the soil, getting dirty, creating things and watching plants grow. Nevertheless today's children lack experience with gardening complexity. The purpose of this article is to review benefits of the gardening for children not only in the school but also in the urban parks and landscape settings. In addition providing design principles of this place in order to gardening for landscape architecture is another purpose of this research. Children’s gardens and gardening programmes have long been seen as beneficial for children physically, psychologically, educationally and socially. The garden and contents should be specifically designed and scaled for children. tr_TR
dc.description.abstract Son on yıldır çocuk bahçeleri ve onlarla yakından bütünleşen eğitim programları için ilgi çeken konu olmuştur. Çocuklar bahçede bitki bakımı ile vakit geçirerek yeni beceriler öğrenir, eğlenir, oynar ve özgüvenlerini geliştirebilirler. Çocukların çoğu açık havada olmaktan hoşlanır ve toprak kazmayı, kirlenmeyi, bir şeyler oluşturmayı ve bitkiler büyürken izlemeyi sever. Buna rağmen bugünün çocukları bahçelerden ve bahçecilik işleri deneyiminden yoksundurlar. Bu araştırmanın amacı, çocuklar için sadece okulda değil aynı zamanda kentsel park ve peyzaj alanlarında bahçe ve bahçe işlerinin faydalarını araştırmaktır. Ayrıca araştırmanın başka bir amacı ise peyzaj mimarlığında bahçe işleri için yer seçimi ve tasarımı ilkelerini belirlemektir. Çocuk bahçeleri ve bahçe programlarının çocuklar için fiziksel, psikolojik, eğitimsel ve sosyal olarak uzun süreli fayda sağladığı görülmüştür. Bahçe ve içeriklerinin özellikle çocuklar için tasarlanmış ve ölçeklendirilmiş olması gereklidir. tr_TR
dc.language.iso eng tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Gardening tr_TR
dc.subject Learning Program tr_TR
dc.subject Children Garden tr_TR
dc.subject Bahçecilik tr_TR
dc.subject Eğitim Programları tr_TR
dc.subject Çocuk Bahçeleri tr_TR
dc.title Gardenıng and chıldren’s garden tr_TR
dc.title.alternative Bahçecilik ve çocuk bahçeleri tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Karadeniz Teknik Üniversitesi Orman Fakültesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR166983 tr_TR
dc.contributor.authorID TR2460 tr_TR
dc.identifier.volume 6 tr_TR
dc.identifier.issue 13 tr_TR
dc.identifier.startpage 343 tr_TR
dc.identifier.endpage 353 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster