DSpace@İnönü

Koroner arter bypass greft ameliyatı geçiren hastaların taburculuk sonrası öğrenim gereksinimleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Boyraz, Arzu
dc.date.accessioned 2016-12-27T07:33:32Z
dc.date.available 2016-12-27T07:33:32Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Boyraz, A. (2014). Koroner arter bypass greft ameliyatı geçiren hastaların taburculuk sonrası öğrenim gereksinimleri. İnönü Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. 1-49 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/5759
dc.description İnönü Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. 1-49 ss. tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, tanımlayıcı bir metod ile Koroner Arter Bypass Greft (KABG) ameliyatı geçiren hastaların taburculuk sonrası öğrenim gereksinimlerini belirlemektir. Bu araştırma Haziran–Aralık 2013 tarihleri arasında ameliyat olan 18 yaş ve üzerinde olan 171 hasta ile yapılmıştır. Araştırmanın evreni; İnönü Üniversitesi Turgut Özal Tıp Merkezi Kalp Damar Cerrahisi Kliniğinde KABG ameliyatı geçirmiş, taburculuğu planlanmış hastalardan oluşmaktadır. Örneklemi ise; yapılan güç analizinde; küçük etki büyüklüğünde (0.25), 0.95 evreni temsil etme gücüne sahip 276 KABG ameliyatı olan hastalardan oluşmuştur. Araştırma toplam 171 hasta ile tamamlanmıştır. Verilerin toplamasında araştırmacı tarafından oluşturulan Hasta Bilgi Formu (EK-1), Hasta Öğrenim Gereksinimleri Ölçeği ( (HÖGÖ) (EK-2) kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde SPSS 17 paket programı ve verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler, t-testi, tek yönlü varyans analizi, kruskal wallis varyans analizi, testleri kullanılmıştır. Hastaların öğrenim gereksinimleri toplam puan ortalaması 168.00±25.00, önemlilik düzeyi 3.66 olarak önemli olduğu bulundu. 30-42 yaş grubundaki hastaların öğrenim gereksinimleri puan ortalamaları ileri yaştaki hastalardan, bekar olan hastaların ise boşanmış hastalardan daha yüksekti ve aralarındaki fark önemliydi (sırası ile; p<0.05,p<0.001). Eşi tarafından bakım verilen hastalar, diğer bakım veren kişilerden, bakım verenin taburculuk sırasında eğitim alanların, almayanlara göre öğrenim gereksinimleri daha yüksek ve aradaki fark istatistiksel olarak önemlidir (sırası ile p<0.05, p<0.05 ) . Bu çalışmada KABG ameliyatı geçiren hastaların iyileşme döneminin büyük bir bölümünün evde olması nedeniyle taburculuk eğitimi önem kazanmıştır. Hemşire hastanın taburculuk öncesi ve sonrası öğrenim gereksinimlerini belirleyerek, hasta ve yakınlarına eğitim yaparak öğrenim gereksiniminlerini azaltabilir. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study was to identify learning needs after discharging patients with coronary artery bypass greft (CABG) with a descriptive method. This research was conducted with 171 patients who over 18 years of age, underwent CABG surgery between June to December 2013. The universe of the study was consisted of patients who planned discharge, have undergone CABG surgery in the Department of Cardiovascular Surgery at Inonu University Turgut Ozal Medical Center. The sample, in power analysis that in small effect size (0.25), 0.95 had the power to represent the universe was composed of 276 patients who underwent CABG surgery. Research has been completed with a total of 171 patients. Patient Information Form (Appendix 1) and Patient Education Requirements Scale (Appendix 2) that were created by researchers was used for data collection. Data was evaluated by SPSS 17 software packages and descriptive statistics, t-test, one-way ANOVA, Kruskal-Wallis variance test analysis was used in data analysis. Total mean score of learning needs of patients was 168.00 ± 25.00, significance level with 3.66 was found to be significant. The mean scores of learning needs of patients in the 30-42 age group was higher than elderly patients, single patients was higher than the divorced, and the difference was statistically significant (respectively; p<0.05,p<0.001). When compared the patients' wife with other caregivers and caregivers who educated at discharge with did not educate, they had higher education requirements and the difference was statistically significant (respectively; p<0.05, p<0.05). In this study, discharge education of patients who underwent CABG surgery has gained importance due to spending large part of recovery period at home. Nurse can reduce learning needs by identifying learnings needs of patients before and after discharge, educating patients and patients' relatives. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Öğrenim gereksinimleri tr_TR
dc.subject Koroner arter bypass ameliyatı tr_TR
dc.subject Hemşire tr_TR
dc.subject Taburculuk tr_TR
dc.subject Learning need tr_TR
dc.subject Coronary artery bypass operation tr_TR
dc.subject Nurse tr_TR
dc.subject Discharge tr_TR
dc.title Koroner arter bypass greft ameliyatı geçiren hastaların taburculuk sonrası öğrenim gereksinimleri tr_TR
dc.type project tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 49 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster