DSpace@İnönü

Suriyeli öğrencilerin yaşam doyumlarında ve okula bağlanmalarında ders dışı sportif etkinliklerin rolü: deneysel bir çalışma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Sağın, Ahmet Enes
dc.date.accessioned 2022-09-23T05:53:27Z
dc.date.available 2022-09-23T05:53:27Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Sağın, A. E. (2022) Suriyeli öğrencilerin yaşam doyumlarında ve okula bağlanmalarında ders dışı sportif etkinliklerin rolü: deneysel bir çalışma. İnönü Üniversitesi Doktora Tezi. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/61776
dc.description İnönü Üniversitesi / Sağlık Bilimleri Enstitüsü / Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract Amaç: Bu çalışmanın amacını Suriyeli öğrencilerin ders dışı sportif etkinliklere Türk öğrencilerle birlikte katılmalarının okula bağlanmalarına ve yaşam doyumlarına etkisinin incelenmesi oluşturmaktadır. Materyal ve Metot: Bu çalışmada, ön-test son-test kontrol gruplu tam deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Gaziantep ilinin İslahiye ilçesinde bulunan bir ortaokulda gerçekleşmiştir. Çalışmada yer alan 136 öğrencinin yarısını deney (n=68), yarısını kontrol (n=68) grubu oluşturmuştur. Deney grubunda yer alana Suriyeli (n=34) ve Türk öğrencilere (n=34) ders dışı egzersiz programı uygulanırken kontrol grubuna herhangi bir müdahalede bulunulmamıştır. Veri toplama aracı olarak "Yaşam Doyum Ölçeği" ve "Okula Bağlanma Ölçeği" kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen verilerin analizinde MANCOVA, bağımlı gruplar t testi ve bağımsız gruplar t testi uygulanmıştır. Bulgular: Suriyeli öğrencilerin okula bağlanma ve yaşam doyumları puanlarında diğer gruplara göre genel olarak son test puanlarının daha yüksek olduğu bulunmuştur. Uygulanan müdahale programının özellikle Suriyeli erkek öğrenci gruplarının okula bağlanma ve yaşam doyumu puanlarında önemli bir artışa yol açtığı görülmüştür. Türk öğrencilerde ise deneysel işlem sonrasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Sonuç: Bu sonuçlara dayanılarak özellikle etnik köken açısında karma okullarda mülteci öğrencilerin yaşam doyumlarının ve okula olan bağlılıklarının arttırılması, arkadaşlarıyla ve öğretmenleriyle olan ilişkilerinin geliştirilmesi adına ders dışı sportif içerikli etkinliklere katılımlarının sağlanması önemlidir. Anahtar Kelimeler: Mülteci öğrenci, Suriyeli öğrenci, sportif etkinlikler, okula bağlanma, yaşam doyumu en_US
dc.description.abstract Aim: The aim of this study is to examine the effect of Syrian students' participation in extracurricular sports activities with Turkish students on their school attachment and life satisfaction. Material and Method: In this study, a full experimental design with pre-test post-test control group was used. The study was carried out in a secondary school in İslahiye district of Gaziantep province in the 2021-2022 academic year. Half of the 136 students in the study were experimental (n=68) and half of them were control (n=68) groups. While the extracurricular exercise program was applied to the Syrian (n=34) and Turkish students (n=34) in the experimental group, no intervention was made to the control group. "Satisfaction with Life Scale" and "School Attachment Scale" were used as data collection tools. In the analysis of the data obtained in the study, MANCOVA, dependent groups t test and independent groups t test were applied. Results: It was found that the post-test scores of Syrian students in school attachment and life satisfaction scores were generally higher than the other groups. It was observed that the intervention program applied led to a significant increase in school attachment and life satisfaction scores, especially in Syrian male student groups. No significant difference was found in Turkish students after the experimental procedure. Conclusion: Based on these results, it is important to increase extracurricular sports activities in order to increase the life satisfaction and commitment of refugee students to school, especially in mixed schools in terms of ethnicity, and to improve their relationships with their friends and teachers. Keywords: Refugee student, Syrian student, sports activities, school attachment, life satisfaction en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher İnönü Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğitim ve Öğretim en_US
dc.subject Education and Training en_US
dc.subject Spor en_US
dc.subject Sports en_US
dc.subject Mülteci öğrenci en_US
dc.title Suriyeli öğrencilerin yaşam doyumlarında ve okula bağlanmalarında ders dışı sportif etkinliklerin rolü: deneysel bir çalışma en_US
dc.title.alternative The role of extracurricular sports activities in syrian students' life satisfaction and school attachment: an experimental study en_US
dc.type doctoralThesis en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US
dc.identifier.endpage 161 en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster