DSpace@İnönü

Üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rolüne yönelik görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Aylaz, Rukiye
dc.contributor.author Güneş, Gülsen
dc.contributor.author Uzun, Özge
dc.contributor.author Ünal, Süheyla
dc.date.accessioned 2017-04-25T12:36:37Z
dc.date.available 2017-04-25T12:36:37Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Aylaz, R. Güneş, G. Uzun, Ö. Ünal, S. (2014). Üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rolüne yönelik görüşleri. Sted. 23(5), 183–189. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/6802
dc.description.abstract Amaç: Bu araştırma üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rolüne yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Gereç ve Yöntem: İnönü Üniversitesinde öğrenim gören 706 öğrenci araştırma grubunu oluşturmuştur. Araştırmanın verileri literatür taranarak hazırlanan soru formu aracılığı ile toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde; sayı, yüzdelik, ortalama, bağımsız değişkenler arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve bağımsız gruplarda t testi yöntemleri kullanılmıştır. Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin %56.9‘unu kadın %56.1’i birinci, %43.9’u dördüncü sınıf öğrencisidir. Cinsiyet, aile tipi, anne eğitimi, yaşanılan yer ile cinsiyet rolüne ilişkin tutum toplam puanları arasında anlamlı ilişki bulunmuştur, ancak birinci sınıf ile dördüncü sınıf ve baba eğitimi ile anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Sonuç ve Öneri: Öğrencilerin üniversite eğitim sırasında sınıflarının cinsiyet rollü üzerine etkili olmadığını ve annenin eğitim durumunun öğrencilerin cinsiyet rol ayrımcılığını azalttığı, bu durum toplumda cinsiyet rolünün farkının azaltılmasında annenin eğitimin daha etkin olabileceğini düşündürmektedir. Araştırma sonuçlarına dayanarak, toplumsal cinsiyet eşitliğine yönelik kulüplerin, öğrenci topluluklarının kurulması ve bu tür etkinliklere erkek öğrencilerin katılımının desteklenmesi önerilir. tr_TR
dc.description.abstract Objective: The survey was conducted to learn about the opinion of university students on gender roles. Materials and Method: The survey group consisted of 706 students attending İnönü University. The survey data was collected by using a questionnaire prepared after going over the relevant literature. Methods used in data analysis included numbers, percentages, averages, unidirectional variance analysis (ANOVA) to evaluate relationship between independent variables and t-test for independent groups. Findings: Of students covered by the survey 56.9% are females, 56.1% are freshmen and 43.9% are seniors. When total scores on gender, family type, mother’s education status, place of settlement and gender roles are concerned there is statistically significant relationship between these and the grade of students. But no significant relationship was found between freshman and senior students with respect to father’s educational status. Conclusion and Suggestion: It may be concluded that grades of university students have no effect on conceptions about gender roles. However, it is found that the educational status of mother reduces students’ bias on gender roles, suggesting that mothers’ education could be an important factor in ensuring gender equality. On the basis of survey outcomes, it is suggested to encourage the establishment of gender equality clubs in universities and the participation of male students to these clubs. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Sted tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Toplumsal cinsiyet tr_TR
dc.subject Cinsiyet rolleri tr_TR
dc.subject Üniversite öğrencisi tr_TR
dc.subject Gender tr_TR
dc.subject Gender roles tr_TR
dc.subject University student tr_TR
dc.title Üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rolüne yönelik görüşleri tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Sted tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR103841 tr_TR
dc.contributor.authorID TR110565 tr_TR
dc.contributor.authorID TR184082 tr_TR
dc.contributor.authorID TR5851 tr_TR
dc.identifier.volume 23 tr_TR
dc.identifier.issue 5 tr_TR
dc.identifier.startpage 183 tr_TR
dc.identifier.endpage 189 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster