DSpace@İnönü

Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinin HIV AIDS le ilgili bilgi ve tutumları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kaya, Mine
dc.contributor.author Aylaz, Rukiye
dc.contributor.author Yurdagül, Yağmur
dc.contributor.author Güneş, Gülsen
dc.date.accessioned 2017-04-27T10:48:45Z
dc.date.available 2017-04-27T10:48:45Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.citation Kaya, M. Aylaz, R. Yurdagül, Y. Güneş, G. (2007). Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinin HIV AIDS le ilgili bilgi ve tutumları. Koruyucu Hekimlik Bülteni. 6 (3): 175-180. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/6830
dc.description.abstract İnönü Üniversitesi Sağlık Yüksek Okulu 1. ve 4. sınıf öğrencilerinin (n=190) HIV/AIDS hakkında tutumlarını ve bilgi düzeylerini saptamak amacıyla düzenlenmiş tanımlayıcı tipte bir araştırmadır. Araştırmacılar tarafından geliştirilen anket formu gözlem altında doldurulmuştur. Öğrencilerin HIV-AIDS hakkında en çok bilgilendikleri kaynak okul dersleridir. 4. sınıfların bilgi puan ortalaması 1. sınıflardan anlamlı düzeyde yüksektir. AIDS bilgi anketi korunma, bulaşma yolları ve genel bilgiler alt gruplarına göre, sağlık memurluğu öğrencileri hemşirelik ve ebelik öğrencilerinden genel bilgi açısından anlamlı düzeyde yüksek puan almıştır. Öğrenciler sınıflarına göre değerlendirildiğinde, hem korunma, hem de bulaşma yolları ile ilgili bilgi puan ortalamaları 4. sınıflarda anlamlı düzeyde yüksektir. Öğrencilerin yarısından fazlası AIDS’li olduğunu bildikleri kimselerden uzak durmayacağını, AIDS’li birinin kendisine dokunmasından rahatsız olmayacağını, AIDS’li kişilerden kaçınmayacağını ve AIDS’e yakalanmaktan korktuğunu, yarısına yakını AIDS’li biriyle aynı evi paylaşmayacağını ifade etmiştir. SYO öğrencilerinin bilgi puanı ortalaması ve başlıca sorulara verdikleri doğru yanıtlar genel olarak yüksektir. Ancak sağlık bilimleri öğrencileri olarak düşünüldüğünde, bilgi ve AIDS’li hastalara karşı tutumlarda olumsuz ve çelişkili ifadeler vardır. Sağlık ve sağlık hizmeti sunumu ile ilgili öğrenim veren okullarda özellikle HIV/AIDS’i önleme, korunma ve AIDS’li hastaların bakımları konusunda etkin eğitim stratejileri ve programları geliştirilmelidir. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this descriptive study was to evaluate the knowledge and attitude of the first and fourth-year students (n=190) of Inonu University Health High School concerning HIV/AIDS. The questionnaire that developed by investigators was applied to students under observation. The main source of information was the lectures on the school. Mean scores on the knowledge of the fourth-year students were significantly higher than the first-year students. General knowledge scores of health official students were higher than midwifery and nursing students. The fourth-year students were highly knowledgeable about the transmission routes and precaution than first-year students. More than half of the students declared that they would not avoid from a person with HIV/AIDS, they would not fear to touch with a person with the disease and they would worry about getting AIDS. Nearly half of the students would not live together in the same home with a person with HIV/AIDS. Mean scores of the knowledge and the number of correct answers on main questions are definitely higher for the students. However, their some knowledge and attitudes to patients with AIDS were contradictory. This results suggest a need for effective strategies and education programmes for prevention and therapy of HIV/AIDS and developing positive attitudes to people with AIDS. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Koruyucu Hekimlik Bülteni tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject AIDS tr_TR
dc.subject Öğrenci tr_TR
dc.subject Bilgi tr_TR
dc.subject Tutum tr_TR
dc.subject Student tr_TR
dc.subject Knowledge tr_TR
dc.subject Attitude tr_TR
dc.title Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinin HIV AIDS le ilgili bilgi ve tutumları tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Koruyucu Hekimlik Bülteni tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR103841 tr_TR
dc.contributor.authorID TR110565 tr_TR
dc.identifier.volume 66 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 175 tr_TR
dc.identifier.endpage 180 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster