Araştırma, topluma aile planlaması konusunda
danışmanlık yapacak olan ebelik öğrencilerinin, aile
planlaması yöntemleri konusuna bakış açılarını değerlendirmek ve eğitimin etkinliğini saptamak
amacıyla planlandı.
İnönü Üniversitesi 2002-2003 öğretim yılında
Malatya Sağlık Yüksekokulu ebelik bölümünde
eğitim gören 30 öğrenci evreni oluşturmuş ve
evrenin tamamı örnekleme alınmıştır.
Eğitim öncesi yapılan uygulamada aile
planlamasının tanımını tam olarak bilen öğrenci
oranı %6.9 iken, bu oran eğitim sonrası %93.1'e
çıkmıştır. Sağlık personelinin danışmanlık rolü ile ilgili
yapılan değerlendirmede; eğitim öncesi öğrencilerin
%58.6'sı, personelin rolünü yöntem seçimine yardım
olarak tanımlarken, eğitim sonrası %89.7'si
danışmanlık şeklinde tanımlamıştır.
Sonuç olarak, aile planlaması kadının üreme sağlığını sürdürmede en önemli unsurlardan biridir. Bu
bağlamda etkin danışmanlık öncelikle sağlık personelinin eğitiminden geçmektedir.
This study was planned to evaluate the point of
view of the midwifery students on family planning
and the effect of education on family planning
methods.
The group consisted of 30 students who were
in "Malatya Saðlýk Yüksekokulu" midwifery section
in 2002-2003 education period.
The rate of the students who knew the
definition of family planning increased from 6.9 %
to 93.7% after the education period. For the
evaluation of the opinions of the students about
the role of health staff on family planning, we
found that 58.6% described the role as help in
selection of the method of family planning before
education, but 89.7% described the role as
consultation after the education.
In conclusion, family planning is very important
in the reproductive health of women. Effective
consultation primarily is related to the education of
the health personelle.